آفتاب
علی لاریجانی:

غرب میدان مذاکرات را با میدان تره بار اشتباه گرفته است

غرب میدان مذاکرات را با میدان تره بار اشتباه گرفته است

رئیس مجلس شورای اسلامی مذاکرات هسته ای را برای رفع سوء تفاهمات مفید خواند اما از رفتارهای تاجر مآبانه طرف غربی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در کنگره بین المللی هم اندیشی میهمانان خارجی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: مذاکرات هسته ای مفید است و می تواند سوء تفاهمات را رفع کند اما عده ای رفتار تاجر مآبانه دارند و دنبال چانه زنی هستند.

وی حرف های اوباما مبنی بر اینکه فناوری هسته ای ایران را متوقف کرده ایم، سخیف خواند و گفت: اگر فکر می کنید مشکلات داخلی تان با این حرف ها حل می شود، هیچ، اما اگر باور دارید بدانید که این باور غلط است.

رئیس مجلس تاکید کرد: وقتی کشوری به علمی تسلط یافت نمی توانید آن علم را از او بگیرید. اگر این حرف ها را می زنید که در مذاکرات فشار بیشتری به ایران بیاورید بدانید که ملت ایران ایستادگی می کند.

وی ادامه داد: طرف غربی میدان مذاکرات را با میدان تره بار اشتباه گرفته است، میدان مذاکرات، میدان گفتگو است نه میدان رفتارهای تاجر مآبانه.

لاریجانی با انتقاد از اظهارات اوباما مبنی بر اینکه افزایش تحریم ها موجب حضور ایران پای میز مذاکرات شد، تصریح کرد: حرکت استقلال طلبانه ملت ایران باعث پیشرفت شد و امروز کمتر کشور ایران به بیگانگان نیازمند است به همین دلیل در مقابل تحریم ها ایستادگی کردیم.

ادامه دارد.

 

 

 

کد N720301

وبگردی