آفتاب

جهانگیری: به دنبال توافق بد نیستیم/توافقی می خواهیم که حقوق ملت ایران رعایت شود

 جهانگیری: به دنبال توافق بد نیستیم/توافقی می خواهیم که حقوق ملت ایران رعایت شود

معاون اول رییس جمهوری با یادآوری مذاکرات ایران با غرب درباره موضوع هسته ای گفت: از ابتدا نیز تاکید کردیم که توافق نکردن بهتر از توافق بد است و به هیچ وجه به دنبال توافق بد نیستیم.؛ به دنبال توافقی هستیم که حقوق ملت ایران رعایت شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، اسحاق جهانگیری دوشنبه شب در جلسه شورای اداری استان کرمان بر غیرقانونی بودن تحریم ها تاکید کرد و گفت: «برای رفع این مشکل، راه تعامل و گفت وگو را با استفاده از قوی ترین و مجرب ترین تیم مذاکره کننده باز کردیم.

وی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب نیز در تایید تیم مذاکره کننده سخن گفتند، افزود: جمهوری اسلامی ایران حقوق هسته ای خود را به اثبات رسانده و بخشی از بنیان های تحریم ها را نیز برهم زده است.

وی به روند طی شده در مذاکرات هسته در 18 ماه اخیر اشاره کرد و گفت: در این مدت آنها را به نقطه ای رساندیم که فضای بین المللی اجازه نداده تحریم جدیدی علیه ملت ایران وضع شود.

جهانگیری به ثبات و امنیت پایدار در کشورمان نیز اشاره و تاکید کرد که غرب می داند که فقط جمهوری اسلامی ایران می تواند مشکلات منطقه را حل کند.

وی در ادامه به حضور گروه های تروریستی در منطقه نیز اشاره کرد و گفت: کشتار وحشیانه داعش یک روی قضیه است زیرا هدف اصلی آنها افزایش «اسلام هراسی» است.

وی افزود: گروه های تروریستی با اقدامات خود به دنبال آن هستند تا دین اسلام را «دین خشن» معرفی کنند؛ دینی که که یک فرد را زنده زنده در قفس می گذارد و به آتش می کشد.

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد که به طور حتم در پشت صحنه داعش، یک جریان ضد اسلام وجود دارد.

جهانگیری به راهپیمایی روز 22 بهمن نیز اشاره کرد و گفت: این راهپیمایی، نمایش عزت و انسجام ملت ایران است؛ اگر بتوانیم این نمایش را به خوبی عرضه کنیم به طور حتم چهره مطلوبی از جمهوری اسلامی ایران ترسیم می شود.

وی افزود: وقتی دشمنان انقلاب در این راهپیمایی انسجام ملت ایران را ببینند، به شدت از دشمنی با این ملت مایوس می شوند.

معاون اول رییس جمهوری، انقلاب اسلامی ایران را دوای درد مردم منطقه دانست و گفت: کسانی که به دنبال مردمسالاری ، آزادی خواهی و عدالت خواهی هستند می دانند که انقلاب اسلامی برای آنها نتیجه بخش خواهد بود.

وی، به موضوع کاهش بهای نفت نیز اشاره کرد و آن را موضوعی غیرقابل پیش بینی برای دولت دانست.

جهانگیری افزود: مسایل اقتصادی و توطئه های سیاسی در این کاهش قیمت موثر بوده است.

وی گفت: با توجه به اینکه تاثیر کاهش بهای نفت در بودجه نیز اثر خود را نشان می دهد، از همه دستگاه ها انتظار داریم صرفه جویی جدی داشته باشند.

وی به اهمیت توجه به صادرات کالاهای غیر نفتی اشاره و تاکید کرد: با توجه به آنکه کاهش بهای نفت در تراز پرداخت ها و صادرات و واردات تاثیر دارد، از هیچ مدیری پذیرفته نیست که در کار صادرکننده اخلال ایجاد کند و یا کار او را تسهیل نکند.

معاون اول رییس جمهوری افزود: برای اینکه در سال 94 با مشکل رکود و تورم مواجه نشویم دولت برنامه های خود را تهیه کرده است و در این زمینه از همه انتظار کمک دارد.

جهانگیری در ادامه به مشکلات موجود در کشورمان از جمله مساله آب و آلودگی هوا نیز اشاره کرد و گفت: ما خود را در رنج مردم اهواز شریک می دانیم و از اینکه آن ها از این وضعیت در رنج هستند، رنج می کشیم.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم تا اقدامات لازم برای بهبود این وضعیت را انجام دهیم؛ از مدیران و مسوولان ذیربط به صورت جدی انتظار داریم برای حمایت از مردم و حل مشکلات آنها وقت بگذارند.

معاون اول رییس جمهوری صبح امروز برای افتتاح چند پروژه عمرانی و صنعتی به کرمان سفر کرد.
کد N720257

وبگردی