آفتاب

برگزاری رزمایش دریایی آمریکا و کره‌جنوبی نزدیک مرز کره‌شمالی

برگزاری رزمایش دریایی آمریکا و کره‌جنوبی نزدیک مرز کره‌شمالی

نیروهای دریایی کره‌جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک دریای خود را در جزیره مرزی کره جنوبی آغاز کردند. این رزمایش به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت آمادگی رزمی دو کشور عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، حدود 200 تفنگدار دریایی کره‌جنوبی و 20 تن از پرسنل آمریکایی که در اوکیناوای ژاپن مستقر بودند در آب‌های گنگوا، در دریای زرد تمرین خود را آغاز کردند.

این نخستین بار است که تفنگداران دریایی آمریکا و کره جنوبی در منطقه‌ای نزدیک کره شمالی تمرین نظامی مشترک برگزار می کنند.

در این رزمایش نیروها به اردوگاه‌های دشمن فرضی نفوذ کرده و به اهداف دشمن حمله کردند

این رزمایش بخشی از برنامه تمرین دریایی کره است که براساس برنامه از قبل تعیین شده انجام می‌شود. هدف از این رزمایش آماده‌سازی و تقویت نظامی نیروهای نظامی دو کشور عنوان شده است.

نیروهای نظامی دو کشور پس از مانور و انجام تمرین‌های آموزشی در شهر پیونگ چانگ کره جنوبی در ماه ژانویه به مرزهای غربی رفته و رزمایش جامع خود را که تا روز جمعه طول می‌کشد، آغاز کردند.

تمرین دریایی مشترک روز سه شنبه بخشی از تمرین های نظامی سالانه آمریکا و کره جنوبی به شمار می رود. کره شمالی معتقد است هدف از این تمرین های نظامی مشترک نوعی آمادگی برای حمله به کره شمالی است و باید متوقف شود. این تمرین های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی که قرار است اوایل ماه مارس آغاز شود، می تواند باعث افزایش تنش‌های نظامی و اختلاف‌ها در شبه جزیره کره شود. سئول و واشنگتن هفته گذشته نیز یک تمرین دریایی مشترک برگزار کردند که یک فروند زیردریایی هسته ای آمریکا هم در آن مشارکت داشت.

انتهای پیام

کد N720244

وبگردی