آفتاب
حجتی:

پرورش ميگو نيازمند استفاده از آخرين فناوری هاست

پرورش ميگو نيازمند استفاده از آخرين فناوری هاست

بندرعباس - وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرورش دهندگان میگو بايد از آخرين فناوری ها در اين زمينه استفاده كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح های بخش كشاورزی و شیلات استان هرمزگان با بیان اینكه هرمزگان دومین استانی است که از لحاظ تولید میگو موقعیت مناسبی دارد، عنوان كرد: تولید میگو اشتغالزایی مناسب و ارزش افزوده بالایی دارد و هر سال نیز بر وسعت مزارع زیر کشت آن در هرمزگان اضافه می شود.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در این زمینه در بازارهای بین المللی رقابت كنیم، تولیدکننده ها باید با دنیا در ارتباط باشند و همچنین با آخرین فناوری ها و دستاوردها در زمینه مبارزه با بیماری ها آشنا شوند زیرا این امر موجب رشد و ارتقای هر چه بیشتر پرورش دهندگان میگو می شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در مسائل مربوط به عملیات فرآوری، تولید خوراک دام، تکثیر و پرورش در مجتمع های استان هرمزگان حلقه های مفقوده ای وجود دارد که نیاز است برای حمایت و پشتیبانی از تولید هر چه زودتر این واحدها ایجاد شوند.

حجتی خاطرنشان كرد: هرمزگان از چند جهت دارای ظرفیت های خیلی مهمی است که پرورش آبزیان در قفس ازجمله آنهاست.

وی همچنین با اشاره به مسائل و مشكلات مطرح شده توسط كشاورزان شهرستان میناب، اظهار داشت: باید آب مورد نیاز کشاورزان مینابی تامین شود و از مدیران و مسئولان استان هرمزگان می خواهم تا برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند و با شرکت آب منطقه استان به توافقاتی برسند.

کد N719856

وبگردی