آفتاب

اعتصاب در کشمیر هند در سالگرد اعدام یکی از شورشیان سابق

اعتصاب در کشمیر هند در سالگرد اعدام یکی از شورشیان سابق

پس از آنکه جدایی طلبان مخالف هند در کشمیر خواهان اعتصاب این منطقه به منظور اعتراض به اعدام مخفیانه یکی از شورشیان سابق شدند امروز(دوشنبه) صدها نیروی امنیتی و شبه نظامی در کشمیر تحت کنترل هند مستقر شده و به گشت زنی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس خیابان‌های شهر سریناگار مرکز منطقه کشمیر تحت کنترل هند طی روز دوشنبه به علت فراخوان اعتصاب بسیار خلوت بود و فروشگاه‌ها و دفاتر به منظور یادبود سالگرد اعدام یکی از شورشیان سابق کشمیر در دو سال پیش تعطیل بودند.

مقامات این منطقه در بخش‌هایی از سریناگار حکومت نظامی اعلام کرده و دست کم صد فعال مخالف هند را با هدف اجتناب از اعتراضات خشونت آمیز بازداشت کردند. در تظاهراتی که طی امروز در شهر سریناگار برگزار شد فعالان حزب موسوم به اتحاد عوامی به سردادن شعار پرداختند. در همین حال صدها نیروی پلیس و شبه نظامی در منطقه کشمیر مشغول به گشت زنی بودند. فراخوان اعتصاب در این منطقه به منظور گرامیداشت یاد محمد افضل گرو، دانشجوی پزشکی و یکی از شورشیان سابق کشمیر که دو ساله پیش مخفیانه اعدام شد صادر شده بود.

وی در 9 فوریه 2013 به اتهام دست داشتن در حمله به پارلمان در سال 2001 که موجب کشته شدن 14 تن شد در زندانی در دهلی نو اعدام شد.

انتهای پیام

کد N719846

وبگردی