آفتاب
ستاری در مراسم تجلیل از حماسه سازان پدافند هوایی کشور:

نیاز تحول اقتصادی امروز کشور «کشف جدید» و «نوآوری در مدیریت» است

نیاز تحول اقتصادی امروز کشور «کشف جدید» و «نوآوری در مدیریت» است

حتی تصور ابتکارات و رشادت های انجام شده توسط حماسه‌سازان پدافند هوایی کشور دشوار است اما در شرایط آن زمان جنگ با خلاقیت و نوآوری می‌شد به چنین موفقیت‌هایی دست یافت.

معاون علمی و فناوی رییس جمهوری گفت: اگر بتوانیم با ایده پیش برویم و به دنبال کشف باشیم،‌‌ همانطور که در جنگ تحمیلی به موفقیت‌های چشمگیر دست یافتیم شاهد موفقیت در عرصه جنگ اقتصادی امروز هم خواهیم بود.

به گزارش ایلنا٬ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز در مراسم تجلیل از حماسه سازان پدافند هوایی کشور که در قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا برگزار شد با اشاره به رشادت‌ها و ابتکارات قهرمانان دفاع مقدس در عملیات والفجر ۸، این عملیات را آموزنده، مبتکرانه و غیرقابل باور برای دیگران یاد کرد و افزود: از مطالعه اسناد این عملیات، ایده‌ها و انگیزه‌های بسیار خوبی می‌توان گرفت که نگاه نوآورانه و خلاقانه و بهره‌مندی از تفکر از مهم‌ترین بارزه‌های این عملیات است.

وی همچنین بیان کرد: حتی تصور ابتکارات و رشادت‌های انجام شده توسط حماسه‌سازان پدافند هوایی کشور دشوار است اما در شرایط آن زمان جنگ با خلاقیت و نوآوری می‌شد به چنین موفقیت‌هایی دست یافت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، جسارت، خلاقیت و استفاده خلاقانه از امکانات موجود را برای شرایط امروز کشور را درس آموز عنوان کرد و گفت: باید از این نوع نگاه توسط رزمندگان دلاورمان درس‌های زیادی بگیریم چرا که امروز نیز در مدیریت کشور به نوآوری و خلاقیت نیاز داریم. آن چیزی که مهم است درک اهمیت مغزهاست و باید بدانیم که مغز‌ها هستند که ابزار‌ها را می‌سازند. اگر بتوانیم با ایده پیش برویم و به دنبال کشف باشیم،‌‌ همان طور که در جنگ تحمیلی به موفقیت‌های چشمگیر دست یافتیم شاهد موفقیت درعرصه جنگ اقتصادی امروز هم خواهیم بود.

رییس بنیاد ملی نخبگان، نوآوری و کشف را روح حاکم بر نگرش قهرمانانه فرماندهان دفاع مقدس و نیروی هوایی عنوان کرد و ادامه داد: آن‌چه ما را در آن برهه حساس، موفق کرد، کشف و شناخت تفکر دشمن، ابتکار‌ها و نوآوری‌ها بود و بهترین استفاده از کمترین امکانات در هشت سال دفاع مقدس نشان داد که بهره‌مندی از فکر، نوآوری و دانش در سخت‌ترین شرایط، موفقیت را به دنبال خواهد داشت.

ستاری با بیان اینکه پول نفت اقتصاد ما را به شدت وابسته کرده است و در چنین شرایطی اگر نفت و پول خام فروشی آن نباشد کشور زمین می‌خورد، گفت: باید بدانیم که ظرفیت‌های ما زیر زمین نیست و در مغز جوانان است. باید جوانان را جدی بگیریم و سیستم خلاقیت و نوآوری را در کشور عملیاتی کنیم.

وی افزود: اکنون ۵/۴ میلیون دانشجو در کشور داریم که اگر فضای مناسب برای آنان فراهم سازیم و برای حضور آنان در بخش خصوصی و فعالیت در عرصه دانش بنیان فرهنگ سازی کنیم، می‌توانیم در راستای برآوردن نیازهای کشور، خدمت کنیم و کل اقتصاد کشور را تحت تاثیر موضوع دانش بنیان قرار دهیم.

طی این مراسم پس از رونمایی از سرود پدافند هوایی با صدای حامد زمانی، از جمعی از فرماندهان و رزم‌آوران پدافند هوایی ارتش با حضور دکتر ستاری، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیاء، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، ‌ رییس رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش قدردانی شد.

کد N719808

وبگردی