آفتاب

آزمایش موفقیت‌آمیز ناوچه‌ رادارگریز روسیه در بالتیک

آزمایش موفقیت‌آمیز ناوچه‌ رادارگریز روسیه در بالتیک

ناوچه رادارگریز «سوبرازیتلنی» روسیه با موفقیت جدیدترین سیستم ضد زیردریایی کوچک «Paket-NK» با قابلیت‌های ضد اژدر را در جریان مانورهای نظامی در دریای بالتیک آزمایش کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، زیردریایی ضد اژدر برقی دیزلی یک کیلوگرمی «وارشاویانکا» به عنوان هدف مورد استفاده قار گرفت و به هدفی که اژدرهای واقعی بود، شلیک شد. البته این سیستم به کلاهک مجهز نبود. ناوچه مذکور قرار است در چند مورد شلیک و رزمایش‌های نظامی مورد استفاده قرار گیرد.

سیستم «پکت ان کی» برای حمل شدن بر روی زیردریایی‌ها در یک محوطه کوچک کشتیرانی طراحی شده و برای انجام فعالیت‌های نظامی با حضور زیردریایی‌ها و نابود کردن اژدرها و حمله به ناوها و همچنین انجام فعالیت‌های دفاعی ضد اژدر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این سیستم‌ هم می‌تواند به صورت مستقل عمل کند و هم می‌توان آن را بر روی کشتی با سیستم دفاعی ضد اژدر / ضد زیردریایی تعبیه کرد که به این ترتیب می‌تواند به صورت کاملا اتوماتیک یا نیمه خودکار عمل کند.

رهگیری و طبقه‌بندی اژدرهای مهاجم، تعیین پارامترهای حرکتی آن و طراحی آن‌ها همگی بر ساخت ضد اژدرها اثر می‌گذارد. تمهیدات برای انجام عملیات پیش از شلیک و به کار بردن سیستم تولید و نقل و انتقال داده‌ها نیز برای انجام بهتر عملیات ضرورت دارد. سیسم پکت ‌ان کی یک سیستم جدید تسلیحاتی است که به ناوها برای تکمیل عملیات دفاعی با تاثیرگذاری بیشتر کمک می‌کند.

انتهای پیام

کد N719745

وبگردی