آفتاب

جهانگیری: هم اکنون در سازمان تامین اجتماعی آرامش حاکم است

جهانگیری: هم اکنون در سازمان تامین اجتماعی آرامش حاکم است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: هم اکنون در سازمان تامین اجتماعی آرامش حاکم است و این دستاورد کمی نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اعزامی به کرمان، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: امروز بر همه ما خصوصا مسئولان واجب است که آرمان‌های امام (ره) را به نحو مطلوب ادامه دهیم و بدانیم در حال حاضر کشورهای منطقه به شدت نیازمند راه و روش انقلاب اسلامی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه من در مورد سازمان تامین اجتماعی مطلب زیاد دارم و باید این مطالب را در وقتی غیر از این ایام که ایام جشن و شادی است بازگو کنم، افزود: یکی از نمادهای فرسودگی سازمانی در دوره مدیریت قبل سازمان تامین اجتماعی است.

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: من چنین موضوعی را در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشتم و گفتم چه معنی دارد که وقتی مردم این همه گرفتاری دارند یک قوه برای سازمانی رئیس بگذارد و یک قوه بازداشت کند و یک قوه رئیس دیگر انتخاب کند و ... چرا که اینها نشاندهنده فرسودگی یک سازمان است و نتیجه اش اتفاقاتی است که در داخل سازمان در حال رخ دادن بود و من در زمان مناسب درباره آن به ملت ایران توضیح می دهم و می گویم چه اتفاقی افتد چرا که معتقدم که اگر آنچه که حق مردم است به آنها نگوییم جفا کرده ایم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که هم اکنون در سازمان تامین اجتماعی آرامش حاکم است و این دستاورد کمی نیست، گفت:‌چنین دستاوردی را در بخش اقتصادی نیز شاهد هستیم.

وی همچنین گفت: به محض اینکه کار را در این دولت شروع کردیم دیدیم که تورم بزرگترین مشکل است و باید آن را کنترل کنیم. در این راستا دولت باید سختگیری هایی می کرد و معتقد بودیم دستورهایی که باعث می شود در جیب مردم دخالت انجام شود را صادر نکنیم و با همه اینها هم اکنون با افتخار می‌گوییم که تورم از 40 درصد به 16 درصد رسانده‌ایم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که رئیس جمهور بلافاصله پس از روی کار آمدن مورد توجه قرار دادند مربوط به درمان بود که مردم از آن رنج می بردند. هم اکنون شاهد هستیم که تقریبا جایی نیست که انسان ورود پیدا کند و به ما نگویند که به این خاطر دست دولت درد نکند.

وی گفت: مردم متوجه این موضوع هستند که این دولت در جهت توسعه و مسائل رفاهی و معیشت روزمره مردم حرکت می کند و ما امیدواریم همه اینها را به سامان برسانیم و روزی برسد که هیچ ایرانی دغدغه درمان، امنیت غذایی و آموزش نداشته باشند و همه برای یک زندگی بهتر تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم دست دولت از نظر مسائل اقتصادی بازتر شود، گفت‌: مطمئن باشید در این دولت تصمیمی که موجب به هم زدن آرامش مردم می شود گرفته نخواهد شد و در مورد تصمیمات اجتماعی با ذی نفعان اجتماعی حتما مشورت انجام می گیرد.

جهانگیری اضافه کرد: در دولت سازوکاری را پیشنهاد می کنیم که طی آن هر موضوعی که قرار است در دستور کار دولت قرار بگیرد روی سایت دولت گذاشته شود تا همه صاحب‌نظران در باره آن نظر دهند.

انتهای پیام

کد N719638

وبگردی