آفتاب
در دیدار با وزیر خارجه بلاروس؛

ولید معلم: نیازی به نیروی زمینی خارجی نداریم/اردن در اعزام تروریست‌ها به سوریه نقش دارد

ولید معلم: نیازی به نیروی زمینی خارجی نداریم/اردن در اعزام تروریست‌ها به سوریه نقش دارد

وزیر خارجه سوریه در دیدار با وزیر خارجه بلاروس تاکید کرد که سوریه برای مقابله با داعش نیازی به نیروهای زمینی ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ولادیمیر ماکی، وزیر خارجه بلاروس در سفر خود به سوریه با ولید معلم، وزیر خارجه این کشور در دمشق دیدار و با وی در خصوص آخرین تحولات سوریه در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و گفت‌وگو کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولید معلم بر حمایت کشور خود از مواضع سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور تاکید و اعلام کرد: من اطمینان دارم که سوریه به عنوان یک کشور قدرتمند می‌تواند از بحران خارج شده و شکوفایی را برای شهروندان خود فراهم آورد.

وی بر اهمیت همکاری با سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد و سیاست‌های دولت سوریه را برای پایان دادن به بحران در این کشور ستود.

ماکی از جامعه جهانی خواست تا برای مبارزه با تروریسم و حل بحران سوریه به صورت مسالمت آمیز وارد عمل شود.

ماکی تاکید کرد: ما با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی کشورها مخالفیم. نمی‌توان میان تروریسم خوب و تروریسم بد فرق قائل شد. سوریه نیز در راس کشورهایی است که به مقابله با تروریسم می‌پردازند.

معلم نیز خاطرنشان کرد: هر طرحی را که اولویت آن خشکاندن منابع تروریسم باشد می‌پذیریم و بر مذاکرات سوری - سوری برای حل بحران کشور تاکید می‌کنیم.

معلم با بیان اینکه سوریه جنایت تروریست‌های داعش در حق معاذ الکساسبه، خلبان اردنی را محکوم می‌کند، گفت: اردنی که از طریق مشارکت در حملات هوایی ائتلاف علیه داعش می‌جنگد با جبهه النصره بر روی مرزهای خود مقابله نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم حاکمیت ما را نقض کند و برای مقابله با داعش نیاز به نیروهای زمینی نداریم.

ولید معلم تاکید کرد: اردن در روند اعزام تروریست‌ها از طریق مرزها پس از آموزش آنها در خاک خود با نظارت آمریکا دست دارد.

وی با بیان اینکه هیچ گونه هماهنگی با اردن برای مبارزه با تروریسم صورت نگرفته است، گفت: اولویت ما مباره با تروریسم و اجرای آشتی‌های داخلی به عنوان بخشی از راهکار بحران سوریه است.

انتهای پیام

کد N719303

وبگردی