آفتاب
معاون نظارت دیوان عالی کشور:

دیوان عالی بدون توجه به شخصیت سیاسی افراد مبادرت به صدور رأی می‌کند

دیوان عالی بدون توجه به شخصیت سیاسی افراد مبادرت به صدور رأی می‌کند

معاون نظارت دیوان عالی کشور گفت: رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عالی کشور بدون توجه به وابستگی افراد و تنها در چارچوب قانون است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انصاری معاون نظارت دیوان عالی کشور به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: این دهه مبارک یادآور عظمت و شجاعت رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و جانفشانی های شهداء گرانقدر انقلاب اسلامی و ملت همیشه در صحنه است؛ بنابراین بجاست که به روان پاک و مطهر امام شهیدان و همه شهداء درود بفرستیم و به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران اسلامی تبریک عرض کنیم.

وی ادامه داد: دیوان عالی کشور که عالی‌ترین مرجع قضایی و بقول حضرت امام پیشانی دستگاه قضایی است، در جهت احقاق حق و ابطال باطل و اعتلای قسط و عدل در جامعه تلاش کرده و در رسیدگی به پرونده ها بدون توجه به شخصیت سیاسی افراد یا وابستگی جناحی آنها و بدور از فضاسازی های رسانه ای و تنها با توجه به محتویات پرونده و در چهار چوب قانون و عدل و انصاف مبادرت به صدور رأی می‌کند.

معاون نظارت و بازرسی دیوان در خصوص عملکرد سال جاری دیوان چنین بیان کرد: در ده ماهه سال جاری ورودی پرونده‌ها به دیوان 30027 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل که 25782 فقره بوده با رشد 16% مواجه‌ایم. در همین مدت خروجی پرونده‌ها 34716 فقره گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 23702 فقره اعلام شده 47% رشد داشته است. همانطور که ملاحظه می شود علیرغم افزایش 16% ورودی‌ها با درایت و مدیریت ریاست محترم دیوان عالی کشور و تلاش قضات و کارکنان محترم دیوان رشد مختومه‌ها به 47% رسیده است.

وی یادآور شد: اکنون موجودی پرونده‌ها در شعب دیوان 5104 فقره پرونده است که با توجه به موجودی اول فروردین امسال که 10265 فقره بوده حدود 51% از موجودی کاسته شده است.

انتهای پیام

کد N719146

وبگردی