آفتاب
علوی در جمع کارکنان وزارت دفاع خبر داد:

اشتباه محاسباتی مؤسسه اطلاعاتی آمریکا درباره ایران در سال ۵۵

اشتباه محاسباتی مؤسسه اطلاعاتی آمریکا درباره ایران در سال ۵۵

وزير اطلاعات‌ با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران با هيچ يك از نظريه‌پردازي‌هاي معروف غربي ‌جهان امروز ‌قابل مقايسه نيست، به یک اشتباه محاسباتی از سوی مؤسسه اطلاعاتی آمریکا در قبال ایران اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومي وزارت دفاع، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين سید‌محمود علوی در جمع کارکنان متخصص صنایع الکترونیک ایران وزارت دفاع، با تبریک ایام‌الله دهه فجر و سی‌ و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بازخوانی انقلاب اسلامی هنوز مجال بسیاری دارد كه باید با پرداختن به آن، ظرفيت‌‌هاي نهفته انقلاب را شناخته ‌و از اين طريق دستاوردها و ثمرات انقلاب برای مردم به ويژه نسل جوان تبیین شود.

وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي در چارچوب‌هاي خودش شناخته مي‌شود و نمي‌توانيم در خارج از خاستگاهش به آن پرداخت، افزود: چهار نسل ‌متفاوت‌، نظريه‌پردازي‌هاي مختلفي درباره انقلاب داشته‌اند و هر نسل نظريه قبلي را به چالش كشيده و به طور حتم نسل پنجم نيز نظريه خاص خود را ارائه خواهد، اما انقلاب اسلامي ايران در قالب هيچ كدام از اين نظريه‌ها نمي‌گنجد‌؛ به خصوص آنكه انقلاب اسلامي ايران با هيچ يك از نظريه‌پردازي‌هاي معروف غربي ‌كه در جهان امروز معروف و شناخته شده‌اند، قابل مقايسه نيست و خاستگاه اصلي انقلاب اسلامي ايران را بايد در آيات شريف قرآن كريم و كلام وحي جستجو كرد‌؛ آنجا كه انسان در مسیر الی الله دست به سعي و تلاش و كوشش زده و دچار ياس و نا اميدي مي‌شود و در اين هنگام به عينه ياري و نصرت الهي را مشاهده مي‌كند و تفضل الهي منشأ و نقطه اميد مي‌شود و اميد به پيروزي و نصرت الهي انقلاب اسلامي مصداق اين موضوع بود.

علوي با اشاره به چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی و قیام مردم در سال ۱۳۴۲ به ر‌هبری امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ تصريح كرد: در سال ۴۲، شرایط با توجه سركوب‌هاي صورت گرفته به گونه‌ای بود که حرکت  اجتماعي برای قیام سیاسی مساعد نبود، اما امام راحل در مقابل نقطه نا امیدی، مبارزات خود را آغاز کردند و در نهايت به فضل پروردگار به پيروزي رسيدند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه رهبر‌ان انقلاب‌ها در دنیا با در نظر گرفتن شرایط عمومي جامعه خود اقدام به انقلاب یا قیام می‌كنند‌، ادامه داد: با جود این، امام خمینی(ره) قاعده نظام‌های جهانی را به هم زدند و بدون تشكيل و استفاده از نیروهای نظامی و با اتکای صرف به نيروي لايزال الهي و نیروی مردمی مبارزات خود را آغاز کردند.

وي با بيان اينكه زيرساخت‌هاي فكري امام راحل قيام و مبارزه در نقطه ياس بود، اضافه كرد: ‌امام می‌دانستند که مسیر پر خطر و پرفراز و نشیبی مثل زندان‌، ‌شكنجه پیش رو خواهند داشت، ‌‌اما‌ با تکیه بر مفاهیم قرآن و بدون توجه به ‌نيروهاي دشمن و با اتکا به کمک خداوند مبارزات را عليه رژيم طاغوت آغاز کرد‌.

امام (ره) هیمنه رژیم شاه را به هیچ گرفت

حجت‌الاسلام علوي  با بیان اینکه امام راحل با الهام از قیام امام حسین(ع) و با تاکید بر اینکه «‌ما مأمور به تکلیف هستیم و نه نتیجه»‌، بدون در نظر گرفتن توان نظامي و اطلاعاتي حاكم  مبارزات عليه شاه و دشمنان اسلام مبارزات خود را آغاز كردند، گفت:‌ امام وقتی دیدند که قرآن و اسلام در خطر است، هيمنه و عده و عده رژيم شاه را به هيچ گرفت و توانستند دین اسلام را از خطر انحراف نجات دهند.

وزیر اطلاعات با بازخوانی وقايع دوران مرجعيت حضرت آيت‌الله بروجردي(‌ره) اضافه كرد: ‌رژيم منحوس پهلوي با درك قدرت و نفوذ مرجعيت آيت‌الله بروجردي دست به اقدامات تند نمي‌زد، اما بعد از رحلت اين مرجع عالم تشيع‌، چنين استنباط کرد كه قدرت عظيم مرجعيت از بين رفته و معدود كساني هم كه در جريانات سياسي بعدي  مثل ملي شدن صنعت نفت‌، تنور انقلاب را گرم مي‌كردند، دچار سرخوردگي شده و تعداد كثيري از بازاريان‌، سياسيون و روحانيون نيز در جريانات  اخير آن دوران به شدت سركوب و زنداني شد‌ند.

وي ‌ادامه داد: در این شرایط نه روحانیت، نه بازاریان و نه مردم، شرایط  لازم برای قیام دیگری را نداشتند، اما چون امام راحل با لايحه انجمن‌هاي ايالتي و ولايتي و ساير خيانت‌هاي آشكار و پنهان رژيم احساس خطر می‌کردند، پا به میدان گذاشتند و اقشار مختلف مردم نیز وقتی اراده مصمم و نیت الهي ‌امام را دریافتند، دوشادوش ایشان حرکت عليه ظلم و ستم رژيم شاهنشاهي را آغاز کردند.

علوي با بیان اینکه امام روح ضد استکباری و استبدادي را در رگ‌های مردم به جریان انداختند، اظهار داشت: تکیه‌گاه‌ شاه به آمریکا بود، اما امام با قدرت هیمنه آمریکا را شکستند و با یک اشاره ايشان، صلابت آمریکا فرو ریخت.

اشتباه محاسباتی مؤسسه آمریکایی برای ماندگاری رژیم شاه

وزير اطلاعات ادامه داد: در حالی ‌که تمام شرایط به نفع شاه بود، اما امام خميني(ره) هيمنه ‌رژیم شاهنشاهي را به هيچ مي‌گرفت؛ امام در زمانی که همگان فکر می‌کردند ارتش در مقابل مردم است، ارتشیان را قاطبه مردم دانستند و خطاب به ارتشیان فرمودند‌‌ «ارتش با ماست‌، ارتش با شاه نيست‌، ارتش متعلق به ملت است» و همواره با لحني محبت‌آميز خطاب به فرماندهان ارتش‌، آنها را نصيحت كردند و با اين اعتماد به قاطبه ارتش باعث شد كه بدنه ارتش به انقلاب پيوست و حركت پيروزي انقلاب سرعت دوچندان گرفت‌.

وی با بیان اینکه با حماسه ۱۵ خرداد دشمن فکر می‌کرد همه چیز تمام است، ادامه داد:‌ در سال ۵۵ موسسه اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد هیچ خطری تا ۲۵ سال آينده نظام شاهنشاهی را تهدید نمی‌کند، اما در سال ۵۶ دوباره كليد انقلاب زده شد و با ورود امام در دوازدهم بهمن ۱۳۵۷،‌ در نهايت در ۲۲ بهمن سال ۵۷ انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد.

حجت‌الاسلام علوی با بيان اينكه امام خميني(ره) چارچوب‌ها را شكستند و مبنا و اساس تمام حركت‌ها را اسلام و قرآن گذاشتند، تاكيد كرد: انقلاب اسلامي ايران بايد در همين چارچوب حركت كرده و حفظ شود تا بتواند در برابر تمام توطئه‌هايي كه دشمنان براي انقلاب اسلامي طرح‌ریزی مي‌كنند باقدرت به پيش برود.

وزیر اطلاعات در پايان افزود‌: امروز نيز پرچم پرافتخار نظام اسلامي در دستان با كفايت جانشين خلف امام راحل عظيم‌الشان مقام معظم رهبري حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌اي (مدظله‌العالی) است و با تدبیر‌، ‌درايت و هوشمندي ايشان تمامي توطئه‌هاي دشمنان نقش بر‌آب شده و ايران اسلامي با سرعت چشمگيري به سمت پيشرفت و تعالي در حركت است‌.

کد N719067

وبگردی