آفتاب
معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش:

نیروی هوایی آماده مقابله با هر تهدیدی است

نیروی هوایی آماده مقابله با هر تهدیدی است

نیروی هوایی، عملیات های مهمی از جمله 140فروندی، حمله به اچ 3، لغو برگزاری کنفرانس غیر متعددها در بغداد را در دفاع مقرس انجام داد که در سرنوشت جنگ اثرگذار بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش با بهره گیری از تجارب هشت سال دفاع مقدس و با اتکا به دانش بومی و استعداد بالای کارکنان فنی و خلبانان جوان آمادگی پاسخ گویی به هر تهدید را دارد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیر‌زاده گفت: سامانه شبیه‌ساز کلیه هواپیما‌ها را با به روز‌ترین فناوری‌ها در نیروی هوایی طراحی و تولید کرده و در این زمینه به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و آمادگی صدور شبیه ساز انواع هواپیما‌ها به خاج از نیرو و کشورهای دیگر را داریم.

وی افزود: جت آموزش دو کابینه کوثر که با همکاری سازمان صنایع هوایی، طراحی و ساخته می‌شود در مراحل پایانی ساخت است.

معاون هماهنگ کننده نهاجا با تاکید بر توان ساخت انواع مهمات در داخل کشور اظهار داشت: ۷۰% انواع بمب‌ها، موشک‌های لیزری، دور برد، هوا به هوا، هوا به سطح، نقطه زن و... در داخل کشور ساخته شد و مابقی نیز براساس نوع تهدیدات و تاکتیک‌ها، ارتقاء یافته و کاملا بهینه سازی شده است و تست عملیاتی آن‌ها نیز با موفقیت انجام شده است.

نصیرزاده با بیان اینکه نیروی هوایی یک نیروی تجهیزات محور است گفت: در شرایط تحریم طبیعتا هر نیروی که به دانش و پیچیدگی تجهیزات وابستگی بیشتری داشته باشد چاره‌ای جز تولید تجهیزات مورد نیاز با اتکا براستعداد و توانایی خود دارند و اینکه نیروی هوایی ارتش پس از ۳۶ سال تحریم بدون وقفه به فعالیت خود در بالا‌ترین سطح ادامه می‌دهد و تمامی تجهیزات مور نیاز را تامین می‌کند بیانگر این است که به خود کفایی کامل رسده و توان مقابله با هر گونه تهدیدی را دارد.

وی با تاکید بر خودکفایی نیروی هوایی ارتش در کلیه مراحل آموزش خلبانان افزود: از آنجایی که تاکتیک‌های و دکترین نظامی کشور‌ها دائم در حال تغییر است. چنانچه ارتشی مطابق با این تغییرات و تهدیدات حرکت نکند در جنگ‌های احتمالی و نبردهای پیش رو بازنده خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده نهاجا تصریح کرد: براین اساس نیروی هوایی ارتش آموزش‌ها و آمادگی رزمی خود را براساس نوع تهدید‌ات و تغییر سیاست‌های جنگی و دکترین نظامی طراحی کرده و خلبانان خود را وفق این سیاست‌ها و شرایط آموزش می‌دهد.

نصیر‌زاده گفت: رویکرد جنگ‌های امروزی نشان داده که بعد هوا و فظا از اهمیت بالای برخوردار است و چنانچه کشوری در بعد هوا ضعیف باشد قطعا در دفاع از تمامیت ارضی با مشکلات فراوان روبه رو شده و آسیب‌های زیادی خواهد دید.

تفکر بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی با حضرت امام (ره) یک شبه بوجود نیامد

وی با بیان اینکه حماسه تاریخی ۱۹ بهمن ۱۳۵۷روند پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع بخشید، خاطر نشان کرد: آن حرکت عظیم واثر گذار یک شبه بوجود نیامد بلکه اعتقاد و همیشگی بدنه نیروی هوایی ارتش به مرجعیت دینی و آشنایی خلبانان و کارکنان فنی با فرهنگ غرب و شناخت میزان استعمار ایران توسط امریکا باعث پایه ریزی این حرکت قبل از ۱۹ بهمن شد و در این روز به سر انجام رسید.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: در روز ۱۲ بهمن نیز اسکورت هواپیمای حضرت امام (ره) و تامین تیم حفاظتی ایشان توسط نیروی هوایی انجام شد و بعد از پیروزی انقلاب نیز آموزش نیروهای بسیج، کمیته و... از اقدامات شاخص ناجا به شمار می‌آمد.

وی با تاکید بر نقش بی‌بدیل نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس گفت: این نیرو در دفاع مقدس هم صف شکن بود چرا که این نیرو ماه‌ها قبل از شروع رسمی جنگ درگیر مبارزه با رژیم بعث و گروهک‌های وابسته به کشورهای بیگانه بود و در این راستا تعدادی اسیر و ۱۷ نفر هم شهید داده است

نصیرزاده اظهار داشت: نیروی هوایی، عملیات‌های مهمی از جمله ۱۴۰فروندی، حمله به اچ ۳، لغو برگزاری کنفرانس غیر متعدد‌ها در بغداد را در دفاع مقرس انجام داد که در سرنوشت جنگ اثر گذار بود و علاوه بر پشتیبانی همیشگی از نیروهای سطحی، در جلوگیری از رکود شریان اقتصادی و صدور نفت نیز نقش فوق العاده‌ای ایفا کرده است.

وی در پایان با مقایسه ارتش‌های دنیا با نیروهای مسلح کشور گفت: نیروهای مسلح ایران تنها نیرو در دنیا هست که فرماندهی کل آن را یک ولی فقیه و مجتهد جامع الشرایط که ولی امر امام زمان (عج) است برعهده دارد و فرامین ایشان نه تنها یک وظیفه بلکه تکلیف شرعی است وخدمت در این ارتش علاوه بر افتخارات دنیوی، سعادت و اجر اخروی را در پی دارد.

کد N719036

وبگردی