آفتاب
جوادی حصار در گفت‌و‌گو با ایلنا؛

کسانی که فسادشان آشکار شده فساد را همگانی جلوه می‌دهند

کسانی که فسادشان آشکار شده فساد را همگانی جلوه می‌دهند

کسانی امروز به جای قبول اشتباه خود سعی بر متهم کردن همه دارند، نمی دانند این برخورد عرصه و فضا را در غایب اعتماد عمومی برای فعالیت های افراد ضد نظام و ضد انقلاب فراهم می‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: کسانی که امروز فساد مالی‌شان آشکار شده٬ با حمله، هجمه و متهم‌کردن دیگران٬ قصد دارند نشان دهند٬ فساد همگانی و عادی است.

صادق جوادی‌حصار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ درباره مهم‌ترین آسیب‌های که در دهه چهارم انقلاب اسلامی تهدیدکننده انقلاب است٬ گفت: مهم‌ترین آسیبی که از اول انقلاب تاکنون تهدیدکننده آن بوده، بی‌اعتماد کردن مردم و رویگردانی مردم از آرمان‌ها و شعارهای اصلی انقلاب است.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین آرزویی که مردم در انقلاب اسلامی آن را دنبال می‌کردند٬ صداقت و امانت داری دولتمردان و حاکمان بود، بنابراین اگر امروز مردم چیزی را برا خلاف آن ببیند٬ نسبت به انقلاب بی‌اعتماد می‌شوند،مانند آن چیزی که ما در دولت نهم و دهم شاهد بودیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بابیان اینکه امروز در دهه چهارم انقلاب کسانی هستند که تحمل رقیب را ندارند، تصریح کرد: این یکی دیگر از افت‌های انقلاب اسلامی است، زیرا یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی این بود که همگان بتوانند آزادانه عقاید خود را بیان و مرام خودشان را بدون خشونت تبلیغ کنند.

وی تاکید کرد: امروز ما در فضای در جمهوری اسلامی قرار گرفته‌ایم که حتی قرائت‌های متفاوت از انقلاب به علت برخورد ارتجاعی گروه‌های تندرو نمی‌توانند عقاید خود را بیان کنند٬ و آنها سعی در محاق‌بردن اصل آزادی در راستای اهدف خود را دارند.

جوادی حصار در پاسخ به این سوال که چرا تندروها امروز روش کار خود را تخریب رقیب قرار داده‌اند٬ اظهار کرد: کاملا مشخص است کسانی که هیچ استدلال محکمی برای دفاع از عملکرد گذشته خود ندارند٬ به جایی پاسخگویی افکار عمومی٬ به دنبال فرافکنی و انگ‌زنی هستند که البته این نوع عملکرد دیگر متدوال شده است.

این عضو شواری مرکزی حزب اعتمادملی اضافه کرد: جریان تندور در برابر انواع فساد‌های رخ داده، سعی می‌کند با غوغاسالاری و آلوده کردن فضا برای دولت، جامعه را از انتخاب مناسب باز دارد.

وی بیان کرد: جریان‌های تندرو می‌دانند اگر جامعه داری آرامش باشد با تفکر و انتخاب درست گام بردارد. در ‌‌نهایت آنها باید پاسخگوی عملکردهای خود باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: کسانی که امروز فساد مالی‌شان آشکار شده٬ با حمله و هجمه به دیگران قصد دارند نشان دهند فساد همگانی و عادی است و بگویند اگر من پول گرفته‌ام٬ همه گرفته‌اند. آنها نمی‌دانند با متهم کردن بی‌مورد همه٬ باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شوند و تیشه به ریشه انقلاب می‌زنند.

جوادی‌حصار تصریح کرد: کسانی امروز به جای قبول اشتباه خود٬ سعی بر متهم کردن همه دارند، نمی دانند این برخورد عرصه و فضا را در غایب اعتماد عمومی برای فعالیت‌های افراد ضد نظام و ضد انقلاب فراهم می‌کنند.

وی اضافه کرد: جریان‌های تندرو چون می‌دانند حیات، ظهور و بروز آنها به فضای آلوده و وابسته است٬ در حمله و هجمه٬ با هیچکس تعارف ندارند٬ که این بسیار ناجوانمردانه است چراکه می‌خواهند برای رسیدن به اهداف خود٬ از اعتماد مردم به نظام خرج کنند.

کد N719006

وبگردی