آفتاب
درایتی در گفت‌وگو با ایلنا:

تندروها می‌دانند فضای آرام مفاسدشان را آشكار می‌کند

تندروها می‌دانند فضای آرام مفاسدشان را آشكار می‌کند

برخی افراد و جریان‌ها به جای برداشتن بار از دوش دولت، باری را بر دوش دولت اضافه می‌كنند و بر مشكلات كشور می‌افزایند و سرمایه‌های كشور را صرف امور سطحی می‌كنند.

مشاور امور روحانیت رئیس دولت اصلاحات با بیان اینكه تندروها دغدغه دینی و ملی ندارند، تاكید كرد: تندروها می‌دانند اگر فضا آرام باشد٬ مفاسدشان آشكار می‌شود،

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی درایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مهمترین آسیب پیش‌روی انقلاب اسلامی گفت: هر مقطع از انقلاب، آسیب خاص خود را داشته است اما مهمترین آسیبی كه امروز انقلاب اسلامی را تهدید می‌كند این است كه جریانی سعی می‌كند عرصه مدیریتی كشور را از عقلانیت خارج كند.

وی با بیان اینكه كسانی سعی می‌كنند مدیریت كشور را از كارآمدی، تدبیر و عقلانیت خارج كنند در واقع مهمترین آسیب را به انقلاب می‌زنند، اظهار داشت: مردم انتظار دارند تا پس از 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، كارآمدی، اخلاق، صداقت، توسعه و تدبیر در عرصه‌های كلان كشور مشاهده كنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینكه كشور با شعار و طرح مسائلی كه با واقعیات زندگی مردم هماهنگی ندارد اداره نمی‌شود، تصریح كرد: در حالی كشور در شرایط فعلی مشكلات بسیاری دارد و باید همه جریان‌ها و گروه‌ها به كمك دولت بیایند٬ اما متاسفانه برخی افراد و جریان‌ها به جای برداشتن بار از دوش دولت، باری را بر دوش دولت اضافه می‌كنند و بر مشكلات كشور می‌افزایند و سرمایه‌های كشور را صرف امور سطحی می‌كنند.

درایتی در پاسخ به این سوال كه تندروها در روزهای اخیر از مسائل فرهنگی و دینی ابراز دلنگرانی می‌كنند، چقدر این دلنگرانی‌ها واقعی است؟ خاطرنشان كرد: این جریان برای تحت‌الشعاع قرار دادن مفاسد و ناكارآمدی‌های خویش همواره فرهنگ دینی را سپر خویش قرار می‌دهند. امروز نیز تندروها احساس می‌كنند مذاكرات در روندی رو به جلو است و از سوی دیگر دولت موفقیت‌هایی داشته است و برای همین سعی می‌كنند این دستاوردها را از چشم مردم بیاندازند.

مشاور امور روحانیت رئیس دولت اصلاحات با بیان اینكه تندروها می‌دانند كه اگر فضا آرام باشد٬ مفاسدشان آشكار می‌شود، ابراز داشت: فلسفه وجودی تندروها در ایجاد فضای ناآرام است و برای همین سعی می‌كنند با فضاسازی، حاشیه‌سازی و متنشج كردن جامعه، افكار عمومی را منحرف كنند.

وی بیان كرد: اگر دغدغه دینی و ملی وجود داشت٬ به اموال بیت‌المال دست‌اندازی نمی‌شد، دروغ نمی‌گفتند، تهمت نمی‌زدند، درصدد حذف سرمایه‌های انقلاب نبودند.

درایتی با بیان اینكه حاصل كار تندروها برای مردم روشن شده است، عنوان كرد: چون آنها می‌دانند كه مردم از مفاسد آنها آگاهند و نمی‌خواهند كه پاسخگوی رفتارشان هم باشند بنابراین سعی می‌كنند با فرافكنی و حاشیه‌سازی مسائل را تحت شعاع قرار دهند.

کد N718701

وبگردی