آفتاب

بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت یوم الله ۲۲ بهمن

بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت یوم الله ۲۲ بهمن

مشارکت همه جانبه در این راهپیمایی تحکیم مبانی وحدت و مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و بویژه صهیونیسم و حامیان اوست.

در آستانه ورود به سی‌و‌هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحولاتی در جهان معاصر بالأخص در منطقه خاورمیانه هستیم و نمی‌توان اهمیت این مسائل را نادیده گرفت.

به گزارش ایلنا، در بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت یوم الله ۲۲ بهمن آمده است:

در عصری که فرهنگ مادی گرایی، استعمار و استبداد در سرزمین پهناور ایران به کمک عناصر رژیم شاهنشاهی و با حمایت ابرقدرت‌ها ترویج می‌گردید، ندای الله اکبر در فضا طنین افکن شد و رادمردی از تبار رسولان به پا‌خاست و پرچم توحید برافراشت و مردم به ندای آن عالم ربانی لبیک گفتند و پس از یک کشاکش فرساینده و پرهیجان طاغوت ساقط شد و حکومت توحیدی جهان را به وجد آورد و مستضعفان از کمند ظلم مستکبران‌‌ رها شدند و دنیا از نسیم فرهنگ مردم سالاری دینی نشاط تازه‌ای یافت. اکنون سی و شش سال از این تحول تاریخی گذشته است و به جای امام خمینی (ره) معمار بزرگ انقلاب اسلامی، خلف شایسته او حضرت آیت الله خامنه‌ای آن راه درخشان را استمرار می‌دهد و در جهت احیای تمدن اسلامی و تعمیق بیداری مسلمانان و مبارزه با استعمار، انحراف، تکفیر و تفرقه روشنگری می‌کند و حقیقت اسلام ناب محمدی را به جهانیان عرضه می‌دارد.

در آستانه ورود به سی‌و‌هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحولاتی در جهان معاصر بالأخص در منطقه خاورمیانه هستیم و نمی‌توان اهمیت این مسائل را نادیده گرفت. از یک سو استکبار جهانی برای تسهیل در غارت نفت و گاز منطقه و انحراف در حرکت بیداری اسلامی و حفظ کیان متزلزل رژیم اشغالگر قدس برنامه ریزی می‌کند و از سوی دیگر عده‌ای افراطی و تکفیری وحدت امت اسلامی را نشانه رفته‌اند و با رواج برادر‌کشی و تنازع آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و بذر تضاد و تفرقه در دل سرزمین‌های اسلامی می‌افشانند و هر روز تعدادی از اهل قبله را به بهانه تکفیر به شهادت می‌رسانند و در عمل در جهت اهداف رژیم غاصب اسرائیل حرکت می‌کنند و چهره‌ای خشن و کریه از اسلام نشان می‌دهند و هیزم آتش اسلام هراسی را فراهم می‌آورند.

در چنین شرایط خطیری لازم است مسلمانان آزاده با اعتصام بحبل الله و با تمرکز بر احیای امت واحده با رویکرد هم‌افزایی و همگرایی همچون بنیان مرصوص در یک صف واحد بایستند و دست رد بر سینه اجانب و عُمال آنان بزنند و پرچم توحید و اتحاد را به اهتزاز در‌آورند و سرزمین‌های اسلامی را از لوث استعمار و استبداد و افراط و تفریط مطهر کنند.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری فقیهان آزاد اندیشی همچون امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نه تنها تهدیدی برای کشورهای اسلامی نیست بلکه فرصتی تاریخی برای نهادینه کردن فرهنگ اخوت و ایجاد ساختار‌های نو برای رشد ملل اسلامی است. دستاورد‌های علمی، فناوری و فرهنگی انقلاب اسلامی متعلق به همه مسلمانان است و ایران اسلامی خواستار پیشرفت، آرامش و اقتدار همه مسلمانان در سراسر جهان است و از همه مسلمین و آزادگان جهان می‌خواهد که احترام به ادیان الهی و پیامبران بزرگ را سرلوحه کار خود قرار دهند و با هرگونه اهانت به مقدسات اسلامی مبارزه کنند و فرهنگ گفتگوی عالمانه را به جای روش‌های نامطلوب به کار گیرند و چهره رحمانی اسلام را آن‌گونه نشان دهند که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در نامه اخیر به جوانان اروپا و آمریکای شمالی ترسیم کردند. طلوع خورشید اسلام ناب محمدی در دل‌های مردم جهان روز به روز فراگیر‌تر می‌شود و ان شاءالله صبح توحید بر بت شرک غلبه می‌یابد و اسلام اسباب نجات بشریت را فراهم می‌آورد.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن تبریک به امت اسلامی بویژه ملت قهرمان ایران به مناسبت فرا رسیدن فجر انقلاب اسلامی و یوم الله ۲۲ بهمن همگان را به مشارکت پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن فرا می‌خواند و تأکید می‌دارد مشارکت همه جانبه در این راهپیمایی تحکیم مبانی وحدت و مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و بویژه صهیونیسم و حامیان اوست. به امید روزی که با برچیدن بساط رژیم صهیونیستی شاهد بر افراشتن پرچم اسلام در سرزمین فلسطین باشیم.

کد N718657

وبگردی