آفتاب

حرکت معدود طرفداران پگیدا در اتریش با تظاهرات مخالفان این گروه ناکام ماند

حرکت معدود طرفداران پگیدا در اتریش با تظاهرات مخالفان این گروه ناکام ماند

به گفته پلیس اتریش اولین اعتراض جنبش ضد اسلامی موسوم به پگیدا در شهر لینز این کشور تنها 150 شرکت کننده داشت و با اعتراض 2000 تن از اهالی این شهر ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، راهپیمایی جنبش پگیدا قرار بود روز یکشنبه از مرکز شهر لینز آغاز شود که در بدو آغاز با اعتراض چند صد تن از مخالفانی که راه آنها را سد کرده بودند، مواجه و متوقف شد. مخالفان این تجمع شعار می‌دادند: "خداحافظ!"

در همین حال به گفته سخنگوی پلیس اتریش در جریان این تقابل هیچ خشونت، حادثه و یا بازداشتی رخ نداده است.

وی همچنین با اشاره به تظاهرات اخیر جنبش پگیدا در وین اظهار کرد: برخلاف اعتراضات وین هیچ ادای احترامی به هیتلر صورت نگرفته است.

جنبش و اعتراضات "وطن پرستان اروپایی مخالف با گسترش اسلام در اروپا" موسوم به پگیدا سال گذشته با صدها حامی در درسدن آلمان آغاز شد و تا 12 ژانویه حامیان آن به 25هزار تن رسید.

اما در پی کناره گیری پایه‌گذار این جنبش در 21 ژانویه به دلیل تشبیه کردنش به هیلتر، تعداد حامیان این جنبش رو به کاهش است. پس از کناره گیری پایه‌گذار این جنبش سایر شخصیت‌های ارشد این جنبش نیز استعفا داده‌اند.

با این حال گروه‌های کوچکی از این جنبش در سایر شهرهای آلمان به وجود آمده و تاکنون اعتراضات این جنبش در جمهوری چک، دانمارک، نروژ حتی با وجود تعداد بسیار اندک و محدود برگزار شده است.

برخلاف آلمان، تنها یک حزب راست افراطی به نام حزب آزادی در اتریش فعال بوده و با 20 درصد حمایت، سومین حزب بزرگ پارلمان است که علیه مهاجرت و گسترش اسلام تشکیل کمپین داده است.

رهبراین حزب در یکی از مصاحبه‌های اخیر درباره جنبش پگیدا عنوان کرده بود: در اتریش حزب آزادی همیشه یک پگیدای حقیقی بوده است. ما همیشه مسائل مرتبط با اسلام را جدی گرفته‌ایم.

انتهای پیام

کد N718464

وبگردی