آفتاب

جهانگیری: تلاش کنیم سیاست‌های کشور همه جانبه، علمی و مستمر باشد

جهانگیری: تلاش کنیم سیاست‌های کشور همه جانبه، علمی و مستمر باشد

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در جهت خروج از رکود، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال باید برای شرکت‌ها فرصت کار و سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح کارخانه یک میلیون تنی آهن اسفنجی بردسیر کرمان با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما انقلابی بزرگ و یک واقعه عظیم در تاریخ است و در دورانی که بسیای از جریانات به بن بست رسیده بودند امام راحل و بزرگوار ما راه جدیدی بازکردند و به کمک مردم ایران انقلابی را بنیان گذاردند که از مردمی‌ترین حرکت‌هایی بود که در دنیا شکل گرفت.

وی افزود: انقلاب ما در این دوران 36 ساله همچنان زنده و جوان و پرنشاط است و به دنبال آرمانهای اولیه خود هیچوقت کهنه و پیر نمی‌شود.

جهانگیری با بیان این که مردم ما امروز نیز همچون گذشته به دنبال استقلال و آزادی حقیقی و جمهوری اسلامی به عنوان نظام مردمسالار دینی که در آن مردم حرف آخر را می زنند و ارزش‌های اسلامی جای خود را دارند هستند، افزود: امیدواریم نظام را به خوبی پیش ببریم.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه توسعه کشور را یکی از آرمانهای بزرگ امام و انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد:‌ در این مدت فرصتی شد که بخش‌هایی از دستاوردهای نظام به نمایش گذارده شود.

وی با مورد توجه قرار دادن موقعیت ایران از نظر جغرافیایی، منابع طبیعی و نیروهای انسانی تحصیلکرده و جوان گفت: ما به عنوان دولت در صدد هستیم تا سیاست‌گذاری‌هایی کنیم که طی آن از تمام این وضعیت‌ها استفاده شود و این موضوع هم اکنون از دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور محسوب می‌شود. همچنین معتقدیم کشوری که این همه استعداد دارد نباید این مقدار نیروی بیکار در آن وجود داشته باشد.

وی گفت: وقتی به علل اصلی بیکاری و نرخ تورم بالا بر می‌گردیم حتما یکی از مهمترین موارد مهم در این راستا سیاست‌گذاری‌های صحیح عملی و همه جانبه‌ای است که باید انجام شود و استمرار یابد.

وی با اظهار تاسف از وجود سیاست‌گذاری‌های آنی و سریع در این راستا گفت: باید تلاش کنیم سیاست‌های کشور همه جانبه و علمی و مستمر باشد و اگر چنین شد بخش خصوصی و مردم ایران قادرند کشورشان را از نظر توسعه بالا ببرند.

وی با مورد توجه قرار دادن وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان اظهار کرد: با تقدیر و علم و درایت می‌توان این تحریم‌ها را از پیش پای توسعه‌ی کشور برداشت.

وی در ادامه صنایع معدنی را از جهت‌گیری‌های مهم توسعه کشور دانست و گفت: در مسیر خروج از رکود سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال که از دغدغه‌های اصلی ماست حتما باید برای شرکت‌ها فرصت کار وسرمایه گذاری بیشتر فراهم شود.

جهانگیری خاطر نشان کرد:‌ امیدواریم همه‌ی رشته‌های صنایع معدنی به عنوان رشته‌های توسعه‌ی کشور در اقتصادی که می‌خواهند فقط متکی به نفت و یک محصول نباشند، مورد توجه قرار بگیرند.

وی در عین حال اقتصاد دانش بنیان را نیز با اهمیت خواند و خاطر نشان کرد:‌ در اقتصاد دانش بنیان بیش از آنکه از منابع طبیعی استفاده شود از مغز انسان‌ها استفاده می‌شود و ما باید امروز به این سمت رویم که با نیروهای جوان تحصیل کرده سیاست‌ توسعه‌ای کشور را به پیش ببریم.

انتهای پیام

کد N718385

وبگردی