آفتاب
/انسجام داخلی؛ پاسخ به تحریم‌ها/

مهرزاد صدیقیانی: مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن از دستاوردهای خود حمایت می‌کنند

مهرزاد صدیقیانی: مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن از دستاوردهای خود حمایت می‌کنند

یک عضو مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: انقلاب توسط اقشار مختلف مردم مانند روحانی‌ها، اساتید دانشگاه، زنان، جوانان و بازاری‌ها انجام شد. اکثریت آنها هنوز زنده هستند و حواسشان به انقلاب‌ است.

کاظم مهرزاد صدیقیانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: یکی از وجوه وحدت ملی آن است که همه آحاد مردم به فکر فقرا باشند چراکه هزینه انقلاب کردن و جنگ بر عهده این قشر از جامعه قرار داشت. وحدت و انسجام موضوعی است که در دین، مذهب و قرآن به آن اشاره شده است. آیات و روایت‌های بسیاری در زمینه ضرورت وجود وحدت ملی در میان اقوام و سیاستمداران داریم. امام خمینی (ره) نیز بر وجود انسجام ملی تأکید کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به تمام این تأکیدات و دانستن ضرورت وجود وحدت، اتفاقاتی در جامعه ما می‌افتد که گویی ما هرچه وحدت را تبلیغ می‌کنیم از طرفی نیز تفرقه ایجاد می‌شود؛ چرا که اغلب افراد در ظاهر از لزوم وحدت صحبت می‌کنند اما در ‌عمل منافع شخصی‌شان را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند.

وی با اشاره به تفاوت معنایی اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ریاضتی گفت: شاید برخی از مسئولین به شکلی اقتصاد ریاضتی و اقتصاد مقاومتی را همسو با هم بدانند اما در این جامعه تا به امروز هیچ کدام از این دو مدل اقتصادی پیاده نشده است. این‌ همه تجملات در سازمان‌ها و اداره‌ها وجود دارد. این‌همه واردات کالاهای لوکس مثل ماشین‌های گرانبها و ابزار زینتی وجود دارد. حال باید پرسید چرا قانون مبارزه با پولشویی و از کجا آورده‌اید، اجرا نمی‌شود.

این عضو مجمع نیروهای خط امام (ره) افزود: انسجام یعنی این‌که همه در مورد اقتصاد مقاومتی صحبت کنیم. تئوریزه و عملی این مدل از اقتصاد را برای هم بازگو کنیم. اگر بتوانیم از این مدل اقتصادی تئوری عملی در اختیار مسئولین قرار دهیم هم خودمان را نجات داده‌ایم و هم دنیای اطرافمان را در شرایط بهتری قرار می‌دهیم.

صدیقیانی در ادامه با توجه به در پیش بودن راهپیمایی 22بهمن، گفت: انقلاب توسط اقشار مختلف مردم مانند روحانی‌ها، اساتید دانشگاه، زنان، جوانان و بازاری‌ها انجام شد. اکثریت آنها هنوز زنده هستند و حواسشان به انقلاب‌شان است. اگر کسی انتقادی دارد نسبت به مسئولین و عملکرد آنها است. مردم نه تنها برای وحدتشان در راهپیمایی شرکت می‌کنند بلکه می‌خواهند از دستاورد بزرگ خود حمایت کنند.

انتهای پیام

کد N718277

وبگردی