آفتاب
حسنی‌مقدم در گفتگو با مهر:

«فصل من و تو» حرف دلِ نسلی است که تا به حال بیان نشده

«فصل من و تو» حرف دلِ نسلی است که تا به حال بیان نشده

فرشته حسنی‌مقدم نویسنده رمان «فصل من و تو» گفت: من در این رمان سعی کردم، حرف دل کسانی را بزنم که هیچکس تا به حال حرف دل آنها را نزده است.

فرشته حسنی مقدم درباره کتاب تازه‌اش به خبرنگار مهر گفت: من کتاب «فصل من و تو» را ۱۲ سال پیش یعنی در سال ۸۱ نوشته بودم اما کامل نبود و نتوانسته بودم پایان مناسبی برایش درست کنم. بالاخره وقتی پارسال سراغش رفتم مجدداً آن را از نو بازنویسی کردم که حدود یک سال طول کشید.

وی افزود: رمان «فصل من و تو»، دغدغه‌های دختری به نام معصومه است که در دهه شصت و تحت فشار خانواده‌ای سنتی قرار دارد که هیچ درکی از او و روحیاتش ندارند اما این دختر به دنبال هوای تازه می‌گردد و به همین خاطر دل به عشق پسری به نام سیامک می‌بازد که خواننده پاپ است و در آن شرایط و فضا، امکان فعالیت هنری برایش وجود ندارد.

این داستان نویس ادامه داد: یک رویداد عجیب، بین این دو فاصله می‌اندازد و سیامک به لس آنجلس می‌رود تا فعالیت هنری خود را در آنجا پی بگیرد و معصومه در همین فضای خانوادگی خود باقی می‌ماند، در حالی که پسر دایی او، خودش را عاشق معصومه می‌داند.

حسنی‌مقدم افزود: من در این رمان سعی کردم، حرف دل کسانی را بزنم که هیچکس تا به حال حرف دل آنها را نزده است. حرف دل کسانی که متاسفانه تا به حال فرصت نشد که دردشان درک شود و تا به حال نتوانستیم با آنها همدردی کنیم.

وی گفت: نگاه کردن به یک دهه از تاریخ معاصر کشورمان، به شکلی که آدم بتواند تمام جوانب آن را ببیند و همچنین سعی کند واقع‌گرایانه بنویسد، کار ساده و آسانی نیست و نیازمند تحقیق به شکل جدی و حساب شده است. من منتهای تلاش خودم را کردم که بتوانم حق مطلب را ادا کنم.

رمان «فصل من و تو» از سوی انتشارات آمه در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و در ۵۱۷ صفحه چاپ و توزیع شده است.

کد N718213

وبگردی