آفتاب

امیدواری مصر به گسترش روابط با روسیه

امیدواری مصر به گسترش روابط با روسیه

رئیس جمهوری مصر ضمن قدردانی از حمایت‌های روسیه از مصر، اظهار امیدواری کرد که دو کشور به تقویت روابط و گسترش آن بر اساس تجربه گذشته ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبد الفتاح سیسی‌،‌ رئیس جمهوری مصر در مصاحبه با خبرگزاری ایتارتاس روسیه عنوان داشت: مردم مصر گام‌های روسیه در جهت حمایت از مصر را خوب ارزیابی می‌کنند که از جمله این گام‌ها ساخت سد در اسوان و کارگاه‌های بافندگی و همچنین کمک‌های نظامی است و باید بگویم این کمک‌ها در یاد مردم مصر باقی می‌ماند.

عبدالفتاح سیسی با بیان این که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه واقعیت امور را در مصر درک کرده،‌ تصریح کرد که پوتین اقدامات قاهره را در مبارزه با تروریسم تایید می‌کند.

رئیس جمهوری مصر با بیان این که همتای روسی خود را شخصیتی استثنایی به شمار می‌آورد،‌ عنوان داشت: پوتین مجبور شد تا با چالش‌های متعددی مقابله کند، اما او انسانی قدرتمند است و تاثیرات گسترده‌ای را بر جای می‌گذارد.

سیسی خاطرنشان کرد: روسیه به خاطر مصر دست به اقدامات بسیاری زده و ما به روسیه ایمان داشته و امیدواریم که این کشور در امنیت به سر ببرد.

وی درخصوص آینده کشورش نیز تصریح کرد: مصر می‌تواند پایگاهی برای پیشرفت اقتصادی و مبادلات تجاری نه فقط با کشورهای آفریقا و کشورهای حوزه خلیج فارس بلکه با کشورهای اروپایی باشد و این کشورها در مقابل این امکان را دارند که مناطق آزاد صنعتی را در مصر به راه بیندازند که این امر در آینده اجازه ایجاد بازارهای گسترده‌ای را برای تولیدات این کشورها می‌دهد.

این اظهارات کمی قبل از سفر امروز(دوشنبه) ولادیمیر پوتین به مصر مطرح شد.

انتهای پیام

کد N718181

وبگردی