آفتاب

عزم افغانستان برای مبارزه با داعش/درگیریهای شدید در جنوب هرات

عزم افغانستان برای مبارزه با داعش/درگیریهای شدید در جنوب هرات

شورای امنیت ملی افغانستان پس از برگزاری جلسات متعدد در ارگ ریاست جمهوری، به نیروهای امنیتی دستور داد تا برای جلوگیری از نفوذ داعش در این کشور تدابیر جدی اتخاذ کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در کابل، شورای امنیت ملی افغانستان پس از برگزاری جلسات متعدد در ارگ ریاست جمهوری، به نیروهای امنیتی دستور داد تا برای جلوگیری از نفوذ داعش در این کشور تدابیر جدی اتخاذ کنند.

این تصمیم در حالی گرفته شد که از مدت ها پیش مقامات محلی برخی استان های افغانستان مانند زابل، هلمند، غزنی و فراه، حضور افراد مسلح نقاب پوش با پرچم داعش را تایید کرده و بارها از نفوذ داعش ابراز نگرانی داشتند.

در روزهای اخیر، شماری از کارشناسان مسائل سیاسی افغانستان نیز، با انتقاد شدید از مواضع سهل انگارانه دولت و نهادهای امنیتی در این خصوص درباره تکرار تجربه ای شبیه عراق در افغانستان هشدار داده بودند.

خبر دیگر اینکه روز گذشته تروریستهای طالبان با تجهیزات نظامی گسترده و نیروی انسانی قابل توجه به بازار فرمانداری شیندند وارد شده و با نیروهای امنیتی افغانستان درگیر شده اند.از میزان تلفات طرفین و نیز وضعیت نبردها گزارشی منتشر نشده است.

شیدند در جنوب شهر هرات در غرب افغانستان از مناطق فوق العاده استراتژیک به حساب می آید.

دولت افغانستان در قالب امضای پیمان استراتژیک با آمریکا، یک فرودگاه نظامی مهم در این شهر را در اختیار آمریکا قرار داده است.سقوط احتمالی فرمانداری شیندند به دست طالبان، می تواند بر اوضاع امنیتی غرب افغانستان و نیز چگونگی حضور خارجی ها در این منطقه تاثیر گذار باشد.

 

 

 

 

 

 

کد N718091

وبگردی