آفتاب
سخنگوی وزارت اتحاد کره‌جنوبی:

کره شمالی باید منتظر پاسخ کوبنده همسایه اش باشد

کره شمالی باید منتظر پاسخ کوبنده همسایه اش باشد

کره جنوبی درباره پیامدهای اقدامات تحریک آمیز همسایه اش هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، در پی پرتاب چندین موشک کوتاه برد از سوی کره شمالی، کره جنوبی اعلام کرد که پاسخ کوبنده ای را به اقدامات تحریک آمیز همسایه اش می دهد.

بر این اساس «لیم بیونگ چئول» سخنگوی وزارت اتحاد کره‌جنوبی در یک کنفرانس خبری در سئول اعلام کرد که دولت کره جنوبی نظارت دقیق را بر فعالیت های کره شمالی دارد و پاسخ کوبنده ای را به این اقدامات تحریک آمیز می دهد.

لیم بیونگ چئول در ادامه تاکید کرد که کره جنوبی موضع خود را در زمینه تقویت اعتماد و اطمینان از طریق همکاری و گفتگو با کره شمالی حفظ می کند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که کره شمالی روز یکشنبه همزمان با افزایش تنش ها با همسایه اش و نبود چشم انداز روشن درباره ازسرگیری مذاکرات شش جانبه پنج موشک کوتاه برد را از شهر ونسان به ساحل شرقی خود شلیک کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین اعلام کرده است که این کشور یک فروند راکت پیشرفته ضدکشتی آزمایش کرده است که این آخرین نشانه ها از پیشرفت فناوری موشکی این کشور است. این راکت که گفته می شود قدرت آن بسیار بالا بوده و دقت آن بسیار دقیق است با نظارت دقیق کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و از یک قایق موشکی با هدف شلیک به کشتی های جنگی دشمن آزمایش شد.

کد N718038

وبگردی