آفتاب
نقش عالمان دینی در تبیین اندیشه‌های امام(ره)

اکرمی: دشمن شناسی و استکبارستیزی یکی از اندیشه‌های بارز امام (ره)بود

اکرمی: دشمن شناسی و استکبارستیزی یکی از اندیشه‌های بارز امام (ره)بود

یک نماینده سابق مجلس گفت: امام (ره) در اندیشه‌ها و زندگی خود همواره بر روی ترویج اسلام ناب محمدی (ص)،‌ قرآن و اهل بیت (ع) توجه ویژه‌ای داشت و تمام مومنین باید نسبت به این موضوع که جزء اندیشه‌های امام است معتقد باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «اگر کسی می‌خواهد اندیشه‌های امام راحل را ارزیابی و ارزشیابی کند باید به منابع و مدارکی همچون صحیفه سجادیه، وصیت‌نامه و زندگی امام (ره) مراجعه کند» اظهار کرد: ما برای این‌که بتوانیم اندیشه‌های امام (ره) ‌را تدوین کرده و ترویج بدهیم باید زندگینامه امام را کاملاً مطالعه کنیم و باید نسبت به این موضوع برای نسل جوان شفاف سازی صورت بگیرد.

این نماینده سابق مجلس افزود: امام (ره) در انقلابی که رخ داد معتقد بود باید اسلام را ترویج بدهیم چرا که اسلام پاسخگوی تمام نیازها و نیازمندی‌های بشر است. ما باید اسلام را بشناسیم و آن را به سایرین نیز بشناسانیم. همچنین باید سیره رسول‌الله را بشناسیم و به آن نزدیک بشویم.

اکرمی خاطرنشان کرد: نکته بعدی که جزء اندیشه‌های امام راحل بود دعوت کل مردم دنیا به وحدت و مودت بود و امام (ره) طبق اندیشه‌های اسلام تأکید ویژه‌ای بر این مسأله داشت. تعامل با دیگران اصول دیگری از اندیشه‌های امام راحل بود و مسلمانان باید با تفاهم و تعامل کاری کنند که همیشه حرف اول را در جهان بزنند.

وی افزود: یکی دیگر از اندیشه‌های امام راحل دشمن شناسی بود. ما هم باید در جهان امروز این اندیشه را ترویج بدهیم. چراکه دشمن شناسی و استکبارستیزی یکی از اندیشه‌هایی است که می‌تواند بسیار کارآمد و مفید باشد و این شناخت سبب می‌شود که ما در مقابل دشمنان بایستیم و مقاومت داشته باشیم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه با بیان این‌که «امام (ره) در اندیشه‌های خود به تزکیه نفس اهمیت ویژه‌ای می‌داد» افزود: ما برای این‌که این اندیشه‌ها را ترویج بدهیم باید فرمایشات و اندیشه‌های امام راحل را بخوانیم و عالمان و رجال علمی جامعه باید از این اندیشه‌ها آگاه باشند و پس از این‌که خودشان به آگاهی رسیدند برای مردم کلاس بگذارند و این اندیشه‌ها را آموزش و ترویج دهند.

اکرمی در پایان گفت: عالمان دینی باید بکوشند که آرام آرام اندیشه‌های امام (ره) را کاربردی و علمی ارائه بدهند تا با ترویج این اندیشه‌ها به آنچه که مدنظر امام (ره) بود برسیم.

انتهای پیام

کد N717921

وبگردی