آفتاب

جان کری؛ غیرموثرترین وزیر خارجه 50 سال اخیر آمریکا

جان کری؛ غیرموثرترین وزیر خارجه 50 سال اخیر آمریکا

گروهی از استادان دانشگاه‌های آمریکا با شرکت در یک نظرسنجی انجام شده از سوی مجله فارین پالیسی، عنوان کردند که جان کری غیر موثرترین وزیر امور خارجه آمریکا در 50 سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، استادان دانشگاه آمریکایی در یک نظرسنجی جدید، جان کری را به عنوان غیرموثر ترین وزیر امور خارجه آمریکا در 50 سال گذشته، انتخاب کردند.

این نظرسنجی با شرکت استادان دانشگاه 25 دانشکده تخصصی سیاست خارجی در سراسر آمریکا انجام شد.

در این نظرسنجی، هنری کیسینجر که در زمان ریاست جمهوری ریچارد نیکسون و جرالد فورد، وزیر امور خارجه آمریکا بود توانست با کسب 32.21 درصد از آرا عنوان تاثیرگذارترین وزیر امور خارجه آمریکا را کسب کند.

در این نظرسنجی گزینه «نمی‌دانم»‌ با کسب 18.32 درصد از آرا جایگاه دوم را به دست آورد و در ادامه جیمز بیکر با 17.71 درصد از آرا جایگاه سوم را کسب کرد. پس از بیکر، مادلین آلبرایت و هیلاری کلینتون (8.70 درصد)، جورج شولتز (5.65 درصد)، و دین راسک که در سال‌های ریاست جمهوری کندی و جانسون وزیر خارجه آمریکا بوده و با 3.51 درصد جایگاه هفتم را به دست آورده، قرار گرفتند.

در ادامه وارن کریستوفر و سایروس وانس (1.53 درصد)، کالین پاول (1.07 درصد) ، کاندولیزا رایس (0.46 درصد) و لارنس ایگل‌برگر با 0.31 درصد جایگاه‌های بعدی را داشتند و در قعر همه گزینه‌ها، جان کری با کسب تنها دو رای از مجموع آرای 660 استاد دانشگاه شرکت کننده، قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N717890

وبگردی