آفتاب
مادلین آلبرایت:

آمریکا باید به اوکراین سلاح ارسال کند

آمریکا باید به اوکراین سلاح ارسال کند

وزیر خارجه اسبق آمریکا با متهم کردن روسیه به اقدامات تحریک آمیز در بحران اوکراین خواستار کمک نظامی به کی یف برای مقابله با جدایی طلبان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «مادلین آلبرایت» ابراز امیدواری کرد کشورهای غربی و روسیه بتوانند راهی مسالمت آمیز برای حل بحران اوکراین پیدا کنند. وی طی مصاحبه با هفته نامه اشپیگل با بیان اینکه اوکراین حق دارد از خود در برابر حملات جدایی طلبان دفاع کند خواستار کمک نظامی آمریکا به کی یف شد.

آلبرایت که سال گذشته در جریان انتخابات ریاست جمهوری اوکراین به این کشور سفر کرده است گفت در این کشور مردم برای کسب استقلال و آزادی خود کشته شده اند. وی افزود: کسی در اوکراین خواستار جنگ نیست اما وقتی کسی از بیرون کشور را مورد حمله قرار دهد، ملت حق دارد از خود دفاع کند.

وی در پاسخ به این سوال که آمریکا چه نوع سلاح هایی باید به کی یف بدهد اظهار داشت: به عنوان مثال سلاح های ضدزرهی و سلاح هایی که بتواند با سلاح های وارد شده از روسیه مقابله کند. وی مدعی شد روسیه در قبال بحران اوکراین مسئولانه عمل نکرده است و از این رو آمریکا نیز باید به کمک کی یف برود.

آلبرایت در بخش دیگری از این مصاحبه روس ها را مسئول آغاز درگیری ها در شرق اوکراین دانست. به گفته وی هر چند اوکراینی ها خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا هستند اما باید بتوانند روابط مناسبات کارآمدی نیز با همسایه شرقی خود داشته باشند. 

کد N717837

وبگردی