آفتاب
احمدی‌نژاد در مسجد جامع المهدی شهر ری:

در سخنانم اغراق و دروغ وجود ندارد/انقلاب نکرده‌ایم که ظاهرها عوض شود

در سخنانم اغراق و دروغ وجود ندارد/انقلاب نکرده‌ایم که ظاهرها عوض شود

باید بگویم رد پای انقلاب اسلامی در ادبیات، هنر، حرکات سیاسی و تحرکات ملت‌ها قابل مشاهده است و هر جا که می‌رویم سخن از ایران است


رییس دولت نهم ودهم با تاكید براینكه در سخنانم دروغ و اغراق وجود ندارد گفت:‌

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود احمدی‌نژاد در مراسمی که به مناسبت دهه فجر در مسجد جامع المهدی فلكه اول دولت آباد برگزار شد، ابراز داشت: شما می‌دانید که بنده فعلا قصد سخنرانی ندارم اما واقعیت این است که از بنده دعوت شد واز آقای مجاهد که بنده را به دولت آباد و شهر ری دعوت کردند، تشکر می کنم. براساس مسوولیت و تکلیفی که بر گردن من است به اینجا آمده‌ام تا یک بار دیگر انقلاب اسلامی را با هم مرور کنیم و اهداف والا و آسمانی آن را که باید دنبال کنیم، یادآور شویم.

وی ادامه داد: لازم است که در ابتدا دهه فجر را به محضر امام عصر (عج)، رهبری و مردم ایران تبریک عرض کنم و در این بین بهترین حرفی که می توانم بزنم، حرف از خود انقلاب است. چرا که این انقلاب بعد از بعثت پیامبر (ص) مهمترین رویداد بود و کسانی که بنده را می‌شناسند می‌دانند که در سخنانم اغراق و دروغ وجود ندارد چرا که انقلاب از جنس بعثت و از خط بعثت است و انرژی که از مردم و از ملت ایران آزاد شد، انرژی بود که در کشورهای دیگر ملموس و مشهود بود.

رییس جمهور سابق با بیان اینكه بنده حداقل به 100 کشور جهان سفر کردم و با علما، متفکران، رسانه‌ها و دانشگاه‌ها گفت‌وگو کردم، اظهاركرد: باید بگویم رد پای انقلاب اسلامی در ادبیات، هنر، حرکات سیاسی و تحرکات ملت‌ها قابل مشاهده است و هر جا که می‌رویم سخن از ایران است و سطح تمامی اخبار در خصوص ایران است. لذا معلوم است که امروز ایران بدون ارزش‌های برآمده از انقلاب معنی ومفهوم ندارد.

وی افزود: ایران نماد خداخواهی، عدالت‌جویی و ظلم ستیزی است و امروز شعار اساسی مطرح است که چرا انقلاب کردیم و اگر فراموش کنیم برای کدام هدف انقلاب کرده‌ایم ممکن است شیاطین راه به هدف را از ما بگیرد. به طوری که عده‌ای در مسند این کارها بودند و انقلاب کردند با عده‌ای متفاوت بودند. یعنی باید بگوییم که ما انقلاب نکرده‌ایم که ظاهرها عوض شود. یعنی عده‌ای با ظاهری بروند و با ظاهری دیگر روی کار بیایند و یا اینکه بگوییم برای تغییر ادبیات و تغییر قیافه‌ها انقلاب کرده‌ایم.

رییس جمهور سابق تاكید كرد:‌ باید بدانیم انقلاب نکردیم که عده‌ای بروند و عده‌ای دیگر بیایند. انقلاب نکردیم که فرقه‌ها و گروه‌ها در شکل دیگر جایگزین یکدیگر شوند چراكه انقلاب برای ارزش‌های متعالی ودیگری بوجود آمد.

احمدی نژاد اظهار داشت: همه بدانندکه انقلاب برای رهایی همه زنجیره‌هایی است که انسان را در گیر خودکرده است. انقلاب خواستار رفع ظلم و ستم است و راه را در برابر انسان‌ها باز کرد و آرمان‌های انسانی را به وجود آورد.

 

کد N717819

وبگردی