آفتاب
جانباز خبر داد:

طرح انتقال آب از سواحل خليج فارس به فلات مركزی ايران اجرا می شود

طرح انتقال آب از سواحل خليج فارس به فلات مركزی ايران اجرا می شود

ابوموسی - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طرح انتقال آب از سواحل خليج فارس به فلات مركزی ايران اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا جانباز عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های آب و فاضلاب جزیره ابوموسی بیان داشت: یک طرح مطالعاتی بسیار گسترده شیرین سازی و حذف نمک و نمک زدایی آب از سواحل خلیج فارس و دریای  عمان  و انتقال به فلات مرکزی ایران نیز در دست بررسی است كه سال آينده اجرا خواهد شد.

وی گفت: با اجرای این طرح مشکل آب ۱۶ استان با بیش از ۴۶ میلیون نفر رفع می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: وزارت نیرو در حال حاضر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قراردادهای ساخت و بهره برداری آب در حوزه آبشرین کن برای خرید تضمینی آب با  بخش خصوصی بسته است.

جانباز گفت: بیش از ۵۵ طرح آب شیرین کن در کشور در دست ساخت است که سال آینده بیش از ۳۷ طرح آبرسانی در کشور به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: برنامه وزارت نیرو برای شیرین کردن آب دریای عمان و خلیج فارس بیش از یک میلیون متر مکعب در روز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود : در جزیره قشم نخستین طرح تولید همزمان آب و برق در دست اجراست و تا سال آینده مشکلات انتقال آب در شهرستان قشم برطرف می شود.

در حال حاضر سه واحد آبشیرین کن (از نوع RO )هریک با ظرفیت ۸۰۰ متر مکعب در شبانه روز (در مجموع ۲۴۰۰ متر مکعب) در شهرستان ابوموسی به بهره برداری رسیده است و یک واحد آبشیرین کن نیز  با ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب به منظور افزایش ظرفیت تولید توسط بخش خصوصی در مجموع با اعتبار دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حال ساخت است.

کد N717737

وبگردی