آفتاب

انگلیس: پوتین در قبال اوکراین مثل یک دیکتاتور رفتار می‌کند

انگلیس: پوتین در قبال اوکراین مثل یک دیکتاتور رفتار می‌کند

وزیر امور خارجه انگلیس، ولادیمیر پوتین را متهم کرد به اینکه در قبال اوکراین همچون یک دیکتاتور رفتار می‌کند، اما در عین حال گفت که نیروهای نظامی اوکراین نمی‌توانند در میدان جنگ ارتش روسیه را شکست دهند و تنها راه حل سیاسی می‌تواند به خشونت‌های اوکراین پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس، پس از آن مطرح شد که او این مساله را که لندن به دلیل عدم مشارکت مستقیم در مذاکرات با پوتین برای پایان دادن به بحران تبدیل به یک طرف غیرمرتبط تبدیل شده رد کرد.

فیلیپ هاموند، در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز عنوان کرد: اوکراینی‌ها نمی‌توانند ارتش روسیه را شکست دهند. این پیشنهاد عملی نیست. باید برای اوکراین یک راه حل سیاسی وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: این فرد (پوتین) سربازان خود را به آن سوی یک مرز بین‌المللی فرستاده و در قرن بیست و یکم خاک یک کشور دیگر را اشغال کرده است، درحالی که رفتار او مثل یک دیکتاتور اواسط قرن بیستم است. کشورهای متمدن این گونه رفتار نمی‌کنند.

این اظهارات هاموند یک روز پس از آن مطرح شدند که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اظهار داشت، ارسال سلاح به اوکراین برای کمک به این کشور در مبارزه با جدایی طلبان بحران را حل نخواهد کرد.

فیلیپ هاموند تصریح کرد: انگلیس برنامه‌ای برای ارسال سلاح برای نیروهای کی‌یف ندارد اما از مساله تمدید تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه و تشدید احتمالی آن‌ها حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه انگلیس درباره تلاش برای توافق صلح اوکراین گفت: دور بعدی مذاکرات یکی از آخرین فرصت‌هایی است که با استفاده از آن روسیه می‌تواند از آسیب چشمگیر بیشتر به اقتصادش اجتناب کند؛ اتفاقی که اگر سرسختی ولادیمیر پوتین باعث شود دیگر کشورهای جهان تحریم‌ها را افزایش داده و سخت‌تر کنند، خواهد افتاد.

هاموند خاطرنشان ساخت: تحریم‌ها در ترکیب با کاهش شدید قیمت جهانی نفت که تاثیری فاجعه‌بار بر اقتصاد روسیه داشته‌اند، پوتین را مجبور می‌کنند تا راه خود را عوض کند.

وی تصریح کرد: اگر اقتصاد شما در حال انفجار باشد شما نمی‌توانید دیگر از ماجراجویی‌های خارجی از آن نوعی که ولادیمیر پوتین انجام می‌دهد، حمایت کنید. شما نمی‌توانید در آن صورت از ساختار دولتی امنیتی که او ایجاد کرده و برای باقی ماندن به آن نیاز دارد، حمایت کنید.

هاموند اضافه کرد: پوتین مجبور خواهد شد رفتار خود را اصلاح کند تا افول اقتصاد روسیه را جبران کند.

هاموند همچنین گفت: که روسیه باید از شبه جزیره کریمه عقب‌نشینی کند.

انتهای پیام

کد N717685

وبگردی