آفتاب
امام جمعه مشهد:

ضعف آمریکایی ها در تدوین سند راهبرد امنیتی آنها مشهود است

ضعف آمریکایی ها در تدوین سند راهبرد امنیتی آنها مشهود است

مشهد- امام جمعه مشهد گفت:ضعف و شکست آمریکایی ها در تدوین سند راهبرد امنیتی آنها که بعد از چهار سال به تصویب رسید کاملا مشهود است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر یکشنبه در جمع مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در محل کار خود بیان کرد: آمریکایی ها که قصد داشتند ۴ سال پیش سند راهبرد امنیتی خود را ارایه کنند بالاخره پس از چهار سال در دو روز گذشته آن را تصویب و به کنگره ارایه کردند.

وی یکی از دلایل به تاخیر افتادن این سند را شکست های آمریکا در اجرای سیاست های خصمانه و نادرست آنها عنوان کرد و افزود: در سند راهبرد امنیتی آمریکا عنوان شده که این کشور به عنوان رهبر سیاسی جهان مسئول رویدادهایی که در کشورهای جهان صورت می گیرد نیست و این تناقض در ادعای آنها که خود را رهبر سیاسی دنیا می دانند و از طرفی مسئولیتی در قبال حوادث ندارند خود گواه ضعف  و شکست آنها است.

وی تاکید کرد: مگر می شود که ادعای رهبری سیاسی دنیا را داشت اما در قبال حوادث مسئولیتی نداشت؟

امام جمعه مشهد بیان کرد: در این سند آینده آمریکا حتی برای خودشان نیز قابل پیش بینی نیست و معنای اصلی این سند این است که آمریکا قدرت مهار جریانات و اتفاقات را ندارد.

وی یادآور شد: التهابات و شکست هایی که آمریکایی ها در طی سال های گذشته در جهان تجربه کردند موجب شد تا تدوین این سند با سال ها تاخیر انجام بپذیرد.

عضو خبرگان رهبری این موضوع را نشان از ضعف و شکست آمریکا در سطح بین المللی دانست و افزود: رسانه ها در این راستا باید با تامل و دقت بیشتری به این موضوع می پرداختند و در تبیین ابعاد این مسئله ضعیف عمل کردند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مردم دنیا از گفتمان مدرنیسم دیگر خسته شده اند افزود: در طی ۲۵۰ سال گذشته این گفتمان به جز قتل و غارت دستاورد دیگری نداشته است و لذا بسیاری از مردم دنیا از این گفتمان تنفر دارند.

انقلاب اسلامی معادلات ابر قدرت ها را بر هم زد

امام جمعه مشهد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه استکبار ستیزی در دنیا را فراهم کرده است ادامه داد: انقلاب اسلامی توانست علاوه بر منفور کردن استکبار و حکومت های ظلم و استبدادی زمینه گرایش بسیاری از مظلومان جهان را به اسلام فراهم کند.

وی افزود: در حال حاضر انقلاب اسلامی و در پی آن موج عظیم بیداری شکل گرفته در منطقه و در جهان معادلات ابر قدرت ها و کشور های استکباری را بر هم زده است و حکومت اسلامی ایران را به یکی از حکومت های بلامنازع در جهان تبدیل کرده است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: پس از جنگ جهانی دوم  مردم دنیا شاهد تقسیم بندی قدرت بین بلوک شرق و غرب بودند و مرز های جغرافیایی بین دو قدرت های شرق و اروپا تقسیم شد.

وی ادامه داد: در این تقسیم بندی متاسفانه مردم دنیا مستعمره این دو بلوک قرار گرفتند اما تصور نمی کردند که با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تمامی معادلات و مرز بندی های آنها بر هم بخورد.

آیت الله علم الهدی زمینه منفور شدن استکبار جهانی و بسط و توسعه اسلام‌گرایی را از برکات و دستاورد های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: تاثیرات انقلاب موجب شد تا زمینه فروپاشی شوروی فراهم شود و آمریکایی ها که خود را مدعی رهبری سیاسی دنیا می دانستند اعلام کنند که در قبال وقایع جهان مسئولیتی ندارند.

فناوری اطلاعات شاخص پیشرفت جامعه است

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در شرایط فعلی یکی از مهمترین ملاک‌های پیشرفت در هر جامعه‌ای سطح فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات است خطاب به مسئولان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان گفت: با پیروزی انقلاب و پیشرفت های عدیده ای که در تمامی حوزه ها رخ داد دیگر شاهد جریان یکطرفه ارتباطات و توسعه فناوری در جهان نیستیم.

وی ابراز داشت: در گذشته بلوک های شرق و غرب برای توسعه قدرت خود امکانات ارتباطی و اطلاعاتی را با هدف استثمار بیشتر مردم جهان افزایش می دادند اما دیری نپایید که این انحصار نیز شکسته شد و غربی‌ها نتوانستند سایر ملت‌ها را عقب نگاه دارند.

وی تاکید کرد: آنها ابزار توسعه ارتباطات را نیز در راستای توسعه طلبی و قدرت طلبی خود استفاده کردند و فکر همه چیز را کردند اما در این میان تنها یک مسئله تمامی معادلات و تئوری‌های آنها را برهم زد و آن هم انقلاب اسلامی ایران بود.

امام جمعه مشهد یادآور شد: انقلاب اسلامی در ادامه راه انبیای الهی شکل گرفت و هدف اصلی آن استکبارستیزی و فراهم سازی مقدمات ظهور حکومت معصوم است.

کد N717616

وبگردی