آفتاب
نماینده لاهیجان:

فرمایشات امروز رهبری تائیدی بر عملکرد دولت بود

فرمایشات امروز رهبری تائیدی بر عملکرد دولت بود

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنچه که دولت در مسیر مذاکرات انجام داده برای تامین منافع ملی بوده وگرنه با همان منطق تندروها پیش می‌رفتند و مذاکرات را انجام نمی‌دادند و فرمایشات امروز رهبری تائیدی بر عملکرد دولت بود.

ایرج ندیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خاطر نشان کرد: افرادی که فراتر از رهبری در موضوع هسته‌ای موضع می‌گیرند افرادی هستند که عمدتا منافع شخصی را بر منافع کشور ترجیح می‌دهند و به نوعی بقای خود را در تحلیل‌ها می‌بینند چراکه رهبری در صحبت‌های خود همواره حقوق ملت ایران و خواست کشور را تبیین کردند و تیم مذاکره کننده هسته‌ای را نیز ملزم به حفظ همین اصول نموده و آنان نیز در همین مسیر حرکت کردند.

وی با بیان اینکه درک پایین از شرایط کشور باعث تندروی در انتقاد از تیم هسته‌ای می‌شود گفت: ناآگاهی از شرایط کشور و منافع کلان و طولانی مدت نظام جمهوری اسلامی باعث شده افرادی مذاکرات را زیر سوال ببرند اما صحبت‌های رهبری امروز برای این افراد بسیار روشنگرایانه بوده است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: رویکرد اصلی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات و همچنین در توافقی که ممکن است به دست آید حفظ عزت و منافع کشور است و رهبری نیز همواره بر این نکته تاکید داشتند و تیم مذاکره کننده باید در مذاکرات خود و توافق‌های احتمالی عزت و توفیق مورد تاکید رهبری را بدون کم و کاست پیگیری کند و توافق بدون عزت برای ما معنا ندارد.

ندیمی در بخش دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به رویکرد ایران و پیام مذاکرات و صحبت‌های رهبری برای طرف‌های غربی گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران به جهان نشان می‌دهد که ایران به دنبال صلح جهانی پایدار و تعاملات بین المللی است و اگر بخواهند با تبلیغات خود چیزی غیر از این را نشان دهند و یا با دیکتاتوری و زورگویی با ایران برخورد کنند مسئولیت عواقب آن بر عهده خودشان است.

وی در پایان اضافه کرد: هیچ کس نمی تواند جمهوری اسلامی ایران را وادار کند که به هر قیمتی تن به سازش دهد. چرا که ما مسیر روشن پیش رو خود را در توسعه علمی و در خدمت بشریت و صلح جهانی از سوی رهبری تبیین کردیم و پیش می بریم.

انتهای پیام
کد N717350

وبگردی