آفتاب

بان کی مون در ریاض: تلاش‌ها برای حل بحران یمن باید براساس طرح شورای همکاری خلیج فارس باشد

بان کی مون در ریاض: تلاش‌ها برای حل بحران یمن باید براساس طرح شورای همکاری خلیج فارس باشد

دبیرکل سازمان ملل در پایان دیدار خود از ریاض اعلام کرد که در مورد مسائل منطقه به ویژه یمن با مسئولان عربستانی و شورای همکاری خلیج فارس گفت‌وگو کرده و در حال تلاش برای پایان بحران در این کشور فقیر عربی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از دیدار با ملک سلمان، پادشاه عربستان و عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت: اوضاع در یمن بحرانی است و ما در تلاش هستیم تا آن را کنترل کنیم.

وی حوثی‌ها و علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن را به کارشکنی در روند انتقال یمن به دموکراسی متهم کرد و گفت: سازمان ملل معتقد است که تلاش‌ها برای حل بحران یمن باید براساس طرح شورای همکاری خلیج فارس باشد و جمال بن عمر نماینده ما در یمن نیز همین روند را پیگیری می‌کند.

وی گفت: بحث درباره اوضاع یمن مهمترین موضوع مطرح شده میان ما و پادشاه عربستان بود و ریاض وعده داده تا تلاش خود را برای حل این بحران به کار گیرد.

دبیرکل سازمان ملل در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سوریه پرداخت و گفت: راه‌حل بحران سوریه نظامی نیست و این درگیری‌ها تنها با مذاکرات سیاسی قابل حل است. سازمان ملل از نقش عربستان و تلاش‌های آن برای حل بحران سوریه سپاسگزار است.

بان کی مون گفت: نشست مسکو میان مخالفان و نمایندگان دولت سوریه اقدامی مناسب بود و ما از چنین اقداماتی حمایت می‌کنیم.

ادامه دارد

کد N717290

وبگردی