آفتاب
گزارشی از روند بررسی اصلاحیه بودجه شهرداری قم/

بودجه‌ای که با استقراض اصلاح شد

بودجه‌ای که با استقراض اصلاح شد

قم - استقراض از بانک‌ها با تصویب شورای شهر قم موجب شد بودجه شهرداری قم در اصلاحیه کاهش نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصلاحیه بودجه سال جاری شهرداری که یک ماه است که به شورا ارائه شده یکی از موضوعاتی است که در جلسه قبل از ظهر یکشنبه شورای شهر قم از سوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد.

حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر با اشاره به اینکه بودجه سال جاری شهرداری ۸۴۰ میلیارد است که لایحه اصلاحیه آن را به ۷۶۰ میلیارد رسانده، گفت: افزایش دو آیتم یعنی یکی تسهیلات و یکی فروش اموال موجب شد بودجه دوباره افزایش پیدا کند.

همچنین به گفته وی در اصلاحیه بودجه هزینه‌های جاری شهرداری ۲۱ میلیارد تومان افزایش داشته است.   رقم هزینه‌های عمرانی هم با یک میلیارد تومان افزایش به به ۶۶۷ میلیارد تومان رسید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم با اشاره به اینکه ۱۵۵ میلیارد تومان این بودجه وام است، ‌گفت: ۵۰ میلیارد تومان مربوط به استقراض از بانک به دلیل قطار شهری است که انجام شده و در اصلاح بودجه نیامده بود. ۲۵ میلیارد برای رمپ و لوپ بلوار جمهوری، ۳۰ میلیارد تومان برای طلب پیمانکاران، برای ادامه تملک بلوار جمهوری ۱۵ میلیارد تومان، غرامت ملک ۲۰ میلیارد تومان و افزایش سرمایه بانک شهر ۱۵ میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی ادامه داد: یک لایحه ۵۵ میلیاردی هم اخیرا مصوب شد که اگر بخواهیم مصوبه شورا درست دربیاید باید ۶۵ میلیارد تومان درنظر بگیریم.

این افزایش ۱۰ میلیارد تومانی استقراض تصویب شد.

حجت الاسلام آتش زر افزود: در زمینه هزینه‌های جاری با افزایش هزینه‌ها کیمسیون به شدت مخالفت کرده در حالی که افزایش هزینه‌های جاری را ۳۲ میلیارد تومان در نظر گرفته بودند اما ما با ۲۰ میلیارد تومان موافقت کردیم که این هم اجباری بود.

وی تأکید کرد: شهرداری سال آینده باید مبلغ بودجه جاری را کم کرده و نیروهای مازاد را مرخص کند.

مصوب نشدن حق تلاش مدیران شهرداری با وجود مصوب شدن لایحه، مورد اعتراض مدیران شهرداری حاضر در جلسه بود.  

برخی اعضای شورا هم نسبت به دادن حق تلاش به برخی مدیران شهرداری که در مناسبت‌ها فعالیت بیشتری دارند، تأکید داشتند اما آتش‌زر اصرار داشت که ما نمی‌توانیم بودجه را افزایش دهیم و دوستان شهرداری باید هزینه‌های جاری را کم کنند و هر چه کم کردند به تناسب حق تلاش داده شود.

در نهایت کمیته‌ای از اعضای شورا انتخاب شد تا این موضوع را بررسی کنند.

کد N717147

وبگردی