آفتاب
صدرالحسینی:

آمریکا تصور می‌کند دولت روحانی نسبت به انقلاب اسلامی بی‌تفاوت است

آمریکا تصور می‌کند دولت روحانی نسبت به انقلاب اسلامی بی‌تفاوت است

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امریکایی ها از فضای داخلی ایران بی اطلاع هستند، گفت: تصور آمریکایی‌ها بر این است که اگر دولت روحانی روی کار باشد؛ نسبت به موضوعات ارزشی انقلاب اسلامی بی‌تفاوت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا صدرالحسینی در رادیو گفتگو با اشاره به کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: شرکت کشورهای درجه دوم و سوم در این کنفرانس حالت نمایشی دارد زیرا مراکز امنیتی کشورهای یاد شده برای هر یک از مناطق بحران خیز علیه منافع آنها برنامه ریزی هایی را از قبل طراحی کرده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه در مورد دیدار مجدد وزیر امور خارجه کشورمان و جان کری گفت: در این خصوص تا کنون خبر قابل تأییدی به دست نیامده اما طبق آخرین اخبار، موضوعات مطرح شده احتمالا همان موضوعاتی است که دو طرف قبل از تشکیل نشست نسبت به آن واکنش رسانه ای از خود نشان داده بودند و حول محور پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران با هم گفت و گو هایی داشتند که تا کنون جریان و موضوع روشنی از این گفت و گو خارج نشده است.

وی در مورد صدور بیانیه توسط کشورهای مذاکره کننده و استقبال آنها از ادامه مذاکرات اظهار کرد: در شرایط کنونی این کشورها به هیچ عنوان میز مذاکره را رها نمی کنند و برای آنها مفید است که با کشورهایی همچون جمهوری اسلامی ایران وارد مذاکره شوند و این مذاکرات را طولانی تر کنند تا در کنار مسائل دیپلماتیک، موضوعات و مسائل مورد نظر خودشان را به این کشورها تحمیل کنند و قطعا آنها نسبت به ادامه این مذاکرات نظر مثبت دارند.

اظهارات شرمن مداخله در مسائل داخلی جمهوری اسلامی است

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: مسئله مهم این است که امریکایی ها چهل و هشت ساعت قبل از شروع مذاکرات و قبل از صدور این بیانیه واکنش هایی نسبت به اقدامات علمی جمهوری اسلامی ایران از خود نشان دادند که تحلیل گران سیاسی کاملا برایشان روشن بود که اگر بیانیه ای شفاف و روشن صادر نشود در حاشیه مذاکرات هسته ای به این موضوع حتما پرداخته خواهد شد.

صدرالحسینی خاطر نشان کرد: رسانه های امریکایی تلاش کردند تا ثابت کنند این اقدام عِلمی برای صلح بین المللی خطرناک است و مطرح کردند که باید در این رابطه با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کنیم، البته قبل از آن هم شرمن و دیگر مسئولین در خصوص موضوع موشک های دفاعی جمهوری اسلامی ایران اظهار نظرهایی کرده بودند که بیشتر به مداخله شبیه بود. مجموعه این مسائل می تواند چشم انداز روشنی از نحوه برگزاری این گفت و گو ها و  حواشی آن برای ما داشته باشد.

امریکا تصور می کند دولت روحانی نسبت به انقلاب اسلامی بی تفاوت است

وی همچنین در خصوص ارزیابی سخنان جان کری گفت: یک موضوع این است که تحریم های شکننده و هوشمند را تهدیدات نظامی برای جمهوری اسلامی ایران ترسیم و این تهدیدات را در ایام گذشته پر رنگ تر کردند. موضع دیگر موضوعات داخلی است و به نظر می رسد امریکایی ها از فضای داخلی ایران بی اطلاع هستند و تصورشان بر این است که اگر دولت روحانی روی کار باشند؛ نسبت به موضوعات ارزشی و اصلی انقلاب اسلامی بی تفاوت است.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: مسئولان امریکایی می خواهند شرایط کشور خودشان را به کشورهای دیگر از جمله ایران تحمیل کنند و تصورشان بر این است که رقابت های حزبی و جناحی در جمهوری اسلامی به گونه ای است که امریکا می خواهد برای به قدرت رسیدن و بر سر قدرت ماندن بر روی ارزش ها معامله کنند و این یک خطای استراتژیک در شناخت جمهوری اسلامی ایران است.

 

کد N716995

وبگردی