آفتاب
ظریف پس از دیدار با جان کری:

تمدید دوباره مذاکرات به نفع هیچکس نیست

تمدید دوباره مذاکرات به نفع هیچکس نیست

گر نتوانیم به توافق برسیم پایان دنیا نخواهد بود. ما تلاش خود را کرده‌ایم، اما نتیجه نگرفته‌ایم و راه‌های دیگری پیدا خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه اعلام کرد: تمدید مهلت نهایی برای دستیابی به توافقنامه جامع در مورد برنامه هسته‌ای ایران «به نفع هیچکس» نیست.

به گزارش ایلنا٬ به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد جواد ظریف، پس از دیدار با جان کری، همتای آمریکایی خود در مونیخ گفت: «من فکر می‌کنم که تمدید دوباره مذاکرات به نفع هیچکس نیست.»

ظریف و کری امروز برای دومین بار از روز جمعه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار کردند.

قدرت‌های بزرگ امیدوارند پیش از ۳۱ مارس توافقی سیاسی با ایران حاصل شود و پس از آن، در ۳۰ ژوئن توافقنامه جامع نهایی شامل همه ابعاد فنی منعقد شود. اما مذاکرات فعلا پیشرفتی نداشته و این نگرانی به وجود آمده که مذاکرات (که پیش از این دو بار تمدید شده است) بار دیگر تمدید شود.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره مهلت ماه مارس، گفت تمدید قبلی چندان «مفید» نبوده است.

وی در ادامه گفت: «اگر نتوانیم به توافق برسیم پایان دنیا نخواهد بود. ما تلاش خود را کرده‌ایم، اما نتیجه نگرفته‌ایم و راه‌های دیگری پیدا خواهیم کرد.»

به گفته منابع نزدیک به وزیر امور خارجه آمریکا، کری و ظریف صبح امروز یکشنبه برای دومین بار به مدت حدود ۹۰ دقیقه با یکدیگر گفتگو کردند.

قدرت‌های بزرگ مدعی هستند ایران برای جلوگیری از دستیابی ایران فناوری هسته‌ای نظامی تلاش می‌کنند. تهران که هرگونه نظامی بودن برنامه هسته‌ای خود را تکذیب می‌کند، بر حق خود برای برخورداری از فناوری تولید سوخت هسته‌ای تاکید می‌کند و خواستار لغو کامل تحریم‌های اقتصادی از سوی کشورهای غربی است.

کد N716986

وبگردی