آفتاب

پیام الهام علی‌اف به ارمنستان: به اشغال مناطق کشور ما پایان دهید

پیام الهام علی‌اف به ارمنستان: به اشغال مناطق کشور ما پایان دهید

رئیس جمهوری آذربایجان در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ خطاب به مقام‌های ارمنستان گفت: زمان آن فرا رسیده تا اشغالگری را پایان دهید و از سرزمین و قلمروی ما خارج شوید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ای پی ای، "الهام علی‌اف"، رئیس جمهوری آذربایجان گفت: ارمنستان عادت کرده تا تقصیرها را به گردن باکو بیندازد اما آنها به قلمرو ما حمله کرده، قوانین بین‌الملل را نقض کرده و در خوجالی دست به نسل‌کشی زدند، تاریخ ما نابود کردند و همواره ما را مقصر می‌دانند. اما سوال اینجاست که سربازان ارمنی در قلمرو ما چه می‌کنند؟

رئیس جمهوری آذربایجان افزود: سال 2014 سالی پر از مذاکرات حساس و مهم بود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با سرژ سرکیسیان، رئیس جمهوری ارمنستان و من دیدار کرد. جان کری، وزیر خارجه آمریکا در سپتامبر با رئیس جمهوری ارمنستان و من دیدار و درباره مسائل مختلف منطقه‌ای گفت‌وگو کرد و در نهایت فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه ما را به پاریس دعوت کرد اما با وجود تمام این گفت‌وگوها ارمنستان به رزمایش نظامی در مناطق اشغال شده به ویژه منطقه "اقدم" پرداخت و 47 هزار سرباز در این مانور نظامی حضور یافتند.

الهام علی اف گفت: اما زمان آن فرا رسیده تا ارمنستان به این اشغالگری پایان دهد. زمانی که این اشغالگری پایان یابد، ما به صلح دست می‌یابیم ومی‌توانیم همکاری و سازش داشته باشیم.

علت اصلی عدم برقراری این صلح، حضور سربازان ارمنستان در قلمروی جمهوری آذربایجان است.

انتهای پیام

کد N716973

وبگردی