آفتاب
رئیس مرکز امور قرآنی:

نمایشگاه دستاوردهای قرآنی اوقاف برگزار می‌شود

نمایشگاه دستاوردهای قرآنی اوقاف برگزار می‌شود

رئیس مرکز امورقرآنی سازمان اوقاف از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای قرآنی سازمان اوقاف خبر داد.

رئیس مرکز امورقرآنی سازمان اوقاف از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای قرآنی سازمان اوقاف خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی در نشست هم‌اندیشی بانوان قرآنی با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: مسئولیت‌ها در نظام مقدس اسلامی امانت است و همه ما باید خادم قرآن باشیم تا بتوانیم در پیشبرد اهداف و آرمان‌های نظام در عرصه گسترش فرهنگ قرآنی موثر باشیم.

وی با اشاره به جایگاه جامعه قرآنی خواهران و دغدغه‌های این قشر قرآنی متذکر شد: متاسفانه هنوز هم در عرصه‌های مختلف قرآنی از آقایان استفاده می‌کنیم و این سوال مطرح است که در این عرصه آیا خواهران متخصص و کارشناس برای اجرای امور وجود ندارد؟

حسینی گفت: محدودیت‌های موجود برای خانم‌ها در این عرصه قابل درک است، اما این محدودیت‌ها باعث نمی‌شود که از توانمندی‌های آنان در عرصه قرآنی استفاده نکنیم.

وی در این خصوص خواستار ارائه پیشنهادها و راهکارهای مناسب از سوی خواهران در عرصه‌های قرآنی شد و اضافه کرد: در این زمینه در حال تهیه یک نظام جامع برای ساماندهی داوران و تعیین سطوح مختلف داوری هستیم تا بر مبنای آن داوری، امتیاز بندی و بر مبنای آن خدمات ارائه شود.

حسینی خاطرنشان کرد: باید آسیب‌ها را شناسایی و برطرف کرد و ارتباط چهره به چهره داوران و متسابقین می‌تواند در شناسایی و برطرف کردن این آسیب‌ها موثر باشد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به برگزاری این نشست با جامعه قرآنی خواهران متذکر شد: جلسات هم‌اندیشی در این مورد ضروری است، سازمان اوقاف هم به عنوان جامعه‌ای که سطح ارتباط گسترده‌ای با جامعه قرآنی دارد، پیگیر برگزاری جلسات تخصصی هرچند ماه یک بار هست.

حسینی یادآور شد: سازمان اوقاف و امور خیریه از پتانسیل بسیار بالایی در زمینه مسائل قرآنی برخوردار است و اندیشه‌هایی که در عرصه‌های قرآنی تولید می‌شود می‌تواند در زمینه فرهنگی تحول ایجاد کند.

وی با استقبال از برگزاری جلسات همفکری قرآنی در سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: مسائل قرآنی را باید اولویت‌بندی کرد و حتی می‌توان آن را به صورت آئین نامه اجرایی کرد.

رئیس مرکز امور قرآنی دوری از سلایق فردی و توجه به نظام‌مند کردن مسابقات قرآنی را یادآور شد و افزود: برای برطرف کردن برخی از مشکلات لازم است زیر ساخت‌هایی ایجاد شود که احتیاج به طرح و فکر دارد که امیدواریم با درایت و حکمت امور قرآنی را پیش ببریم.

حسینی اظهار امیدواری کرد که بزودی نمایشگاهی از اهم اقدامات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در محل مرکز امور قرانی سازمان اوقاف برگزار شود تا مهم‌ترین فعالیت های قرآنی آن در معرض دید جامعه قرآنی قرار گیرد.

وی در پایان از راه اندازی و ایجاد یک سامانه پیامکی به منظور پذیرش پیشنهادها و انتقادها در زمینه فعالیت‌های مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام

کد N716898

وبگردی