آفتاب

دیدارهای نخست وزیر لبنان در مونیخ/ نخستین محموله سلاح‌های فرانسوی آوریل به لبنان می‌رسد

دیدارهای نخست وزیر لبنان در مونیخ/ نخستین محموله سلاح‌های فرانسوی آوریل به لبنان می‌رسد

نخست وزیر لبنان در دیدار با وزرای خارجه روسیه، فرانسه، امارات و مصر و چند مقام دیگر در مونیخ آلمان با آن‌ها در خصوص اوضاع لبنان و تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، تمام سلام، نخست وزیر لبنان که برای شرکت در کنفرانس امنیتی در مونیخ به آلمان سفرکرده با لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه دیدار وبا وی در خصوص اوضاع لبنان و منطقه بحث و گفت‌وگو کرد.

فابیوس در این دیدار بر حمایت فرانسه از لبنان و حفظ امنیت و ثبات این کشور تاکید کرد و گفت: نخستین محموله سلاح فرانسه در چارچوب کمک‌های عربستان به ارتش لبنان، هفته اول آوریل به لبنان ارسال خواهد شد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه رورسیه نیز در دیدار با تمام سلام خواهان برگزاری انتخابات رئیس جمهوری در لبنان شد که نماینده واقعی مردم باشد و بتواند نقش مهمی را برای حل مشکلات کشور ایفا کند.

تمام سلام با عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات نیز دیدار و با وی در خصوص روابط دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

سلام بر اهمیت روابط لبنان و امارات و نیز دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد و تصمیم امارات را برای تعیین سفیر جدید خود در لبنان ستود.

عبدالله بن زاید نیز بر تمایل کشور خود برای حفظ امنیت و ثبات لبنان و تقویت نقش دولت و نهادهای آن تاکید کرد.

نخست وزیر لبنان با سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز دیدار و در خصوص اوضاع منطقه و تحولات اخیر در مصر با وی بحث و تبادل نظر کرد.

شکری در این دیدار با بیان اینکه امنیت لبنان، امنیت مصر است گفت: ما به اسرائیل هیچ بهانه‌ای برای آسیب رساندن به لبنان نمی‌دهیم.

تمام سلام با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان این کشور نیز دیدار و با آن‌ها در خصوص تلاش‌های دولت‌های لبنان و عراق برای مقابله با تروریسم بحث و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام

کد N716881

وبگردی