آفتاب

بارزانی در مونیخ ارسال سلاح‌های بیشتر برای کردها را خواستار شد

بارزانی در مونیخ ارسال سلاح‌های بیشتر برای کردها را خواستار شد

رئیس اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه تهدید داعش همچنان وجود دارد از آلمان خواست تا سلاح و مهمات بیشتری برای مقابله با داعش در اختیار پیشمرگ‌ها قرار دهد. وی همچنین از دیدار خود با نخست وزیر عراق در حاشیه کنفرانس مونیخ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در سخنرانی خود در پنجاه و یکمین دوره کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: داعش حدود 1700 خودروی زرهی ارتش عراق را به غارت برده است و ما برای مقابله با این گروه به سلاح‌هایی که در مواجهه با این خودروها کارآمد باشند نیاز داریم.

وی افزود: موشک‌های میلان که آلمان برای مقابله با داعش در اختیار ما قرار داده در توقف پیشروی داعش و جنگ با آن موثر بوده اما برای مقابله با این تعداد خودروها کافی نیست.

بارزانی ضمن ابراز خرسندی از آزادسازی کوبانی سوریه به دست نیروهای کرد و پاکسازی دیگر مناطق از لوث وجود داعش گفت: تهدید داعش همچنان پابرجاست و ما نباید آسوده بنشینیم.

رئیس اقلیم کردستان عراق بر لزوم حمایت مالی در کنار حمایت نظامی برای مقابله با داعش تاکید کرد و هشدار داد: شکست داعش در عراق این گروه را وادار می‌کند تا به سوریه برود، توان خود را باز یابد و بار دیگر برای انجام حملات به عراق باز گردد.

وی تصریح کرد: کردها تا کنون 15 هزار کیلومتر مربع را از دست داعش آزاد کرده‌اند.

بارزانی همچنین اعلام کرد که از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و اورسلا فون‌ درلاین، وزیر دفاع این کشور خواسته است تا سلاح و مهمات بیشتری را در اختیار اقلیم کردستان عراق برای جنگ با داعش بگذارند.

بارزانی همچنین اعلام کرد که در حاشیه کنفرانس مونیخ با حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق دیدار و دو طرف بر عزم و اراده خود را برای حل مشکلات عراق تاکید کرده‌اند.

کرد پرس در این باره نوشت، مسعود بارزانی برای ملاقات با حیدر العبادی به محل اقامت وی در مونیخ رفت و پس از این دیدار در سخنانی کوتاه‌ ضمن مثبت خواندن گفتگوهای خود با العبادی از توافق طرفین بر سر همکاری و هماهنگی‌های بیشتر در راستای مبارزه با داعش و همچنین در خصوص مسائل مورد علاقه دو طرف خبر داد.

وی در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی نیز تصریح کرد: آمدن داعش به اقلیم کردستان عراق محال است چرا که در طول تاریخ هیچ اشغالگری نتوانسته وارد خاک اقلیم کردستان شود نه حزب بعث، نه عثمانی‌ها، نه عباسیان و نه امویان هیچ یک نتوانستند اقلیم کردستان را اشغال کنند.

انتهای پیام

کد N716682

وبگردی