آفتاب

تاکید وزیر آموزش و پرورش بر تغییر رفتار در مصرف آب

تاکید وزیر آموزش و پرورش بر تغییر رفتار در مصرف آب

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید تغییر رفتار و روش در مصرف آب داشته باشیم، گفت: وزارت نیرو می تواند محتواهای آموزشی را در اختیار ما قرار دهد تا به جامعه منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر فانی در همایش «ایست! آب نیست» که در صبح یکشنبه در تالار فرهنگ برگزار شد اظهار کرد: آموزش و پرورش کارکردهای متعددی در ادبیات تعلیم و تربیت در دنیا دارد، یکی از کارکردهای آن فرهنگسازی است.

وی افزود: در عین حال که انتقال فرهنگ می کنیم باید فرهنگسازی را هم انجام دهیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: به موازات فرهنگ سازی، رفتارسازی هم در آموزش و پرورش باید صورت گیرد.

فانی، رفتارسازی و تغییر رفتار را در تغییر دانش دانست و گفت: دانش باید نسبت به یک موضوع که فرهنگسازی می شود تغییر کند.

وی با بیان اینکه تغییر دانش یک ضرورت است اما کافی نیست، اظهار کرد: باید تغییر دانش به یک نگرش تبدیل شود و این نگرش تبدیل به یک تغییر رفتار فردی و عمومی در جامعه شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: این نظام آموزشی بزرگترین فصل مشترک حاکمیت به عنوان کارکرد اصلی می تواند بحث فرهنگسازی را دنبال کند.

فانی افزود: پرسش مهر 15 که در آغاز سال تحصیلی درباره صرفه جویی آب توسط رئیس جمهور مطرح شد را ما به کمک سازمان دانش آموزی به داخل مدارس وارد کردیم و از طریق مدارس به خانه ها بردیم.

وی تصریح کرد: در پرسش مهر 15، دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده ها همکاری های زیادی با ما داشتند.

وزیر آموزش و پرورش یک پیشنهاد به وزارت نیرو ارائه داد و گفت: وزارت نیرو  محتواهای لازم در مصرف بهینه آب را در اختیار ما قرار دهد تا ما از طریق شبکه وسیع آموزش و پرورش این محتوا و پیام را به خانواده و جامعه منتقل کنیم.

فانی یادآور شد: کمیته دائمی با حضور وزارت نیرو، آموزش و پرورش و محیط زیست در دبیرخانه پرسش مهر باید تشکیل شود.

کد N716595

وبگردی