آفتاب
سبحانی‌نیا:

صهیونیست‌ها نگران دستیابی ایران و 1+5 به توافق هسته‌ای هستند

صهیونیست‌ها نگران دستیابی ایران و 1+5 به توافق هسته‌ای هستند

یک عضو هیات رئیسه مجلس حضور نتانیاهو در کنگره آمریکا را به دلیل نگرانی رژیم صهیونیستی از آسیب دیدن چتر حمایتی آمریکا در خاورمیانه در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا با اشاره به احتمال حضور نتانیاهو در کنگره آمریکا اظهار کرد: این از جمله سیاست‌های فتنه انگیز آمریکایی است. اوباما از سویی می‌گوید اگر کنگره تحریم‌های جدید علیه ایران را وضع کند آن را وتو می‌کند و از سویی چنین برنامه‌هایی در آمریکا در حال انجام است؛ این نشان دهنده‌ی سیاست دوگانه‌ای است که ما همواره در سیاست خارجی آمریکا شاهد آن بوده‌ایم.

وی با اشاره به نگرانی رژیم صهیونیستی از دستیابی ایران و 1+5 در توافق هسته‌ای خاطر نشان کرد: صهیونیست‌ها در طول مدت مذاکرات همواره آتش بیار این معرکه بوده‌اند و هرگاه احساس کردند ایران و 1+5 به توافق نزدیک هستند برای ملتهب کردن و آلوده کردن فضا وارد عمل شدند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یاد آور شد: صهیونیست‌ها اکنون هم احساس می‌کنند با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 چتر حمایتی آمریکا در خاورمیانه آسیب می‌بیند و این می‌تواند رژیم صهیونیستی و همپیمانان آمریکا در منطقه را تحت الشعاع قرار دهد.

سبحانی نیا با بیان این که آمریکا باید در این موضوع به منافع خودش بیاندیشد و نه اسرائیل خاطرنشان کرد: اعضای 1+5 هم اگر بخواهند بی طرفی و استقلالشان را نشان دهند باید از هر گونه اقدامی که توافق هسته‌ای را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد جلوگیری کنند و به آن واکنش نشان دهند.

انتهای پیام

کد N716593

وبگردی