آفتاب

هشدار ولیعهد انگلیس نسبت به افراطی شدن جوانان و وضعیت مسیحیان خاورمیانه

هشدار ولیعهد انگلیس نسبت به افراطی شدن جوانان و وضعیت مسیحیان خاورمیانه

ولیعهد انگلیس با هشدار نسبت به افراطی شدن جوانان گفت: عده‌ای از جوانان مسلمان در معرض آسیب، با مطالب خطرناک و ترسناکی که بر روی اینترنت وجود دارد، افراطی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس در مصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی همچنین نسبت به فرار جمعی مسیحیان از خاورمیانه هشدار داد و گفت که این وضعیت ممکن است در نهایت به جایی ختم شود که تعداد اندکی در خاستگاه دین باقی بمانند.

شاهزاده چارلز تاکید کرد: افراطی شدن یکی از مسائل بسیار نگران‌کننده است و مساله‌ای نیست که بتوان به راحتی بر روی آن سرپوش گذاشت. وقوع این مساله، هشداربرانگیز است.

وی با اشاره به ارزش‌های مورد تقدیر انگلیس گفت: ممکن است اینگونه فکر کنید که مردمی که به اینجا آمده‌اند، اینجا متولد شده‌اند و اینجا به مدرسه رفته‌اند باید از ارزش‌ها و چشم‌اندازهای شما تبعیت کنند اما بخش ترسناک اینجاست که مردم می‌توانند حتی از طریق تماس با فردی دیگر و یا از طریق اینترنت و حجم فوق‌العاده گسترده مطالب خطرناک در اینترنت افراطی شوند.

وی افزود: بخشی از جنبه‌های افراطی شدن، ماجراجویی و هیجانات، مخصوص به سن خاصی است. بخشی از کارهای من با جوانان مناطق محروم بر روی یافتن مسیرهای سازنده برای سازمان‌دهی انرژی آنها متمرکز می‌شد. مثال‌های واقعا جالبی وجود دارد که نشان می‌دهد مردم چطور می‌توانند پس از افراطی‌شدن از این حالت خارج شوند چراکه گمان می‌کنم در برخی مواقع آنها از آن چیزی که به رادیکالی شدن آنها منجر شده، ترسیده‌اند.

وی گفت که بیشتر مردم هم‌اکنون متوجه شده‌اند که باید از وقوع افراطی‌گری پیشگیری کنند.

شاهزاده چارلز تاکید کرد: شمار مسیحیان خاورمیانه به شدت رو به کاهش است. این خطر وجود دارد که تنها تعداد بسیار بسیار اندکی مسیحی در آنجا باقی بماند. مسیحیان 2000 سال است که در خاورمیانه هستند. پیش از آنکه اسلام در قرن هشتم ظهور کند. همان‌طور که بسیاری از مسلمانان و سایرین توافق دارند، توزیع مسیحیان در این منطقه بسیار زیاد است. بنابراین این مساله، تراژدی را بزرگتر می‌کند.

ولیعهد سالخورده انگلیس در ادامه گفت: من همچنین نگران این مساله هستم که مشکلات خاورمیانه به سرعت حل نشود و بنابراین تعداد مسیحیان بسیار بسیار اندکی در آنجا باقی می‌مانند.

ولیعهد انگلیس در حالی این سخنان را مطرح کرد که از روز شنبه تا پنجشنبه این هفته قرار است به اردن، کویت، عربستان، قطر و امارات سفر کند.

انتهای پیام

کد N716583

وبگردی