آفتاب

ملاله یوسف‌زی: جامعه جهانی برای آزادی دختران ربوده شده در نیجریه اقدام کند

ملاله یوسف‌زی: جامعه جهانی برای آزادی دختران ربوده شده در نیجریه اقدام کند

دختر فعال پاکستانی امروز (یکشنبه) حمایت جهانی برای کمک به آزادی بیش از 200 دختر ربوده شده نیجریه‌ای را که 300 روز است در اسارت بوکوحرام هستند، خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ملاله یوسف زی"، دختر فعال پاکستانی و برنده جایزه صلح نوبل که خود قربانی حمله طالبان پاکستان بود، گفت: در حالی که وارد سیصدمین روز اسارت این دختران دانش‌آموز نیجریایی شده‌ایم، من از تمام مردم جهان می‌خواهم تا به حمایت از من برای آزادی فوری این دختران بپیوندند.

شبه‌نظامیان بوکوحرام 14 آوریل 2014، 276 دختر دانش‌آموز نیجریه‌ایی را از مدرسه‌ای واقع در شهر چیبوک در استان بونو، شمال شرق نیجریه ربودند. 57 تن از این دختران فرار کردند اما 219 تن دیگر همچنان در اسارت بوکوحرام هستند.

ملاله 17 ساله سال گذشته میلادی به نیجریه سفر کرد و با گودلاک جاناتان، رئیس‌جمهوری این کشور و با هدف انجام اقدامی فوری برای آزادی این دختران دانش‌آموز دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس‌جمهوری نیجریه به شدت به خاطر واکنش نامناسب در قبال ربوده شدن این دختران و ناکامی در پایان دادن به خشونت‌های شش ساله بوکوحرام مورد انتقاد قرار گرفته است.

ملاله در بیانیه خود گفت: دولت ابوجا و جامعه بین‌الملل می‌توانند و باید تلاش خود را برای حل این بحران و تغییر در واکنش در قبال بوکوحرام دوجندان کند. سیاستمداران نیجریه باید به تعهداتشان برای آزادی این دختران پایبند بمانند.

انتهای پیام

کد N716453

وبگردی