آفتاب

هاآرتص: سفر پوتین به قاهره موجب نگرانی‌ آمریکا شده است

هاآرتص: سفر پوتین به قاهره موجب نگرانی‌ آمریکا شده است

روزنامه هاآرتص گزارش داد که سفر رئیس‌جمهوری روسیه به مصر که فردا (دوشنبه) انجام می‌شود، نگرانی‌های واشنگتن را در خصوص میزان پایبندی مصر به ائتلاف با غرب برمی‌انگیزد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه هاآرتص نوشت که "عبدالفتاح سیسی"، رئیس‌جمهوری مصر از طریق نشست اقتصادی سران که قرار است در شرم الشیخ در ماه جاری آتی برگزار شود، برای تحقق "معجزه اقتصادی" که وعده آن را به مردم مصر داده است، برنامه‌ریزی می‌کند تا اتهام‌هایی را که علیه مصر درخصوص نقض حقوق بشر مطرح است، کم‌رنگ‌تر کند.

این روزنامه نوشت: پایبندی کشورهای حوزه خلیج فارس برای سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در مصر در مرحله آتی ضامن موفقیت‌آمیز بودن این نشست خواهد بود.

هاآرتص گزارش داد که سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به مصر که فردا (دوشنبه) صورت می‌گیرد، هراس واشنگتن را نسبت به میزان پایبندی مصر به ائتلاف با غرب برمی‌انگیزد. این روزنامه افزود: در حالی که پوتین در جریان این سفر بر روی قراردادهای تسلیحاتی تمرکز می‌کند، مصر در تلاش است که صادرات گندم روسیه به مصر را که قاهره برای تامین نیازهای خود به صورت گسترده‌ای روی آن حساب باز کرده است، تضمین و قطعی کند.

انتهای پیام

کد N716403

وبگردی