آفتاب
حجت الاسلام آقاتهرانی:

مشروعیت نظام به وجود ولی فقیه است

مشروعیت نظام به وجود ولی فقیه است

قم - عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید هیچگاه از حمایت ولی فقیه دست برداریم و در دفاع از ایشان کوتاه بیاییم، گفت: مشروعیت نظام به وجود ولی فقیه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی شامگاه سه شنبه در هفتمین شب از جشن‌های دهه فجر که به همت مجمع اصولگرایان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، به موضوع سبک زندگی اسلامی پرداخت و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی بحث سبک زندگی را مطرح کردند و این بحث در بین ما مسلمانان از دوران‌‌های گذشته و از زمان اهل بیت(ع) مطرح بوده است و باب وسیعی در کتب ما به موضوع معاشرت و طرز زندگی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه اگر کمی دقت کنیم در می‌یابیم تمام احکام اسلامی و حتی تفاسیر مفسران ما و رشته‌هایی که در حوزه علمیه تدریس می‌شود به گونه‌ای با سبک زندگی ارتباط وسیعی دارد، گفت: به اعتقاد بنده خود انقلاب نیز برگرفته از نوعی سبک زندگی اسلامی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسی که مسلمان نباشد انقلاب اسلامی برایش معنا پیدا نمی‌کند، انسان باید مسلمان باشد تا بتواند مسلمانی کند و اگر می‌بینید برخی انقلابی‌اند ولی مسلمانی نمی‌کنند شک نکنید که دارند شیپور را از طرف گشاد آن می‌زنند و اینها به جایی نمی‌رسند.

حجت الاسلام آقا تهرانی در توضیح ابعاد مختلف یک انسان از جمله بعد جسمانی و روحانی عنوان کرد: غربی‌ها بیشتر به بعد جسمانی پرداخته و کمتر به بعد معنوی و روحانی می‌پردازند و برای دفاع از خود به دنبال تسلیحات هسته‌ای می‌روند تا قوی شوند و بتوانند مناطق را نابود کنند و تنها به دنبال لذایذ دنیوی می‌روند.

اسلام برای همه زندگی و عمر انسان برنامه دارد

عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسلام علاوه بر بعد مادی، انسان را دارای یک بعد معنوی و روحانی می‌داند، افزود: آن روحی که به انسان داده شده است روحی است از جانب خداوند و این وجه تمایز انسان با حیوان است.

حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به اینکه امام (ره) به عنوان یک اسلام‌شناس واقعی از تمام مسائل آگاه بودند، گفت: ما باید به دنبال آن چیزی برویم که برایش خلق شدیم و به همین منظور بود که امام راحل بر سر مسئله‌ای ایستاد که هنوز هم عده‌ای آن را نفهمیدند.

امام(ره) به دنبال سیاست بازی نبود

وی عنوان کرد: امام(ره) نیامد تا سیاست بازی کند چرا که سیاست بازی‌ها و افرادی امثال ریگان و اوباما از صدر اسلام بوده و خواهند بود اما آنچه جدید بود وامام راحل به خاطر آن انقلاب کرد این بود که آن بعد روحانی انسان را به کمال مطلق نزدیک گرداند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امام (ره) به دنبال سیاست اسلامی بود، ادامه داد: اگر مشاهده می‌کنید در انقلاب سیاست کاری می‌شود به دلیل آن است که اهداف خود و انقلاب را به درستی نشناختیم و تصور می‌کنیم باید سبک بوش، اوباما، کار‌تر و کلینتون را اجرا کنیم و آن‌ها را کدخدا بدانیم که این از درک ضعیف نسبت به شخصیت انسانی خود است.

وی با بیان اینکه امام راحل به دنبال اسلام، کمال انسانی، رسیدن به کمال مطلق، حاکمیت امام عصر (عج) و ولی فقیه بودند، افزود: اگر کسی کم آورده و به غرب و آمریکا روی آورده است از ضعف و ناتوانی او است.

حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به اینکه سبکی که برخی در پیش گرفته‌اند اسلامی نیست، گفت: باید به دنبال سبک امام علی(ع) و پیامبر(ص) و‌‌ همان سبکی که امام خمینی(ره) دنبال آن بودند و برای آن قیام کرد برویم.

وی عنوان کرد: انقلاب ما توانست الگوی درست را نشان دهد و با همه مشکلات تا کنون موفق عمل کند و بدانید اگر در مسیر اسلام و خدا گام بردارید و سبک اسلامی را در پیش بگیرید خداوند شما را یاری خواهد کرد و هیچ‌گاه نگویید تعدادمان کم است چرا که خداوند را خواهید داشت، مگر خداوند به امام راحل و انقلابش کمک نکرد.

عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما وظیفه داریم تا سبک زندگی اسلامی را رواج دهیم، گفت: ابتدا باید از خانواده خود شروع کنیم و نگذاریم در خانواده خود فساد و فحشا وارد شود.

حجت الاسلام آقاتهرانی با بیان اینکه نباید هیچ‌گاه از حمایت ولی فقیه دست برداریم و در دفاع از ایشان کوتاه بیاییم، گفت: مشروعیت نظام به وجود ولی فقیه است که دنیا آن را ندارد و برای همین است شکست می‌خورد.

اگر مردم ولایتمداری نمی‌کردند هیچ‌گاه انقلاب پیروز نمی‌شد

وی عنوان کرد: اگر رهبری نبودند برخی مسئولان به دلیل اینکه می‌خواهند سیاست کاری کنند استخوان‌های یکدیگر را بی‌رحمانه می‌خوردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر واقعا انقلاب ما و زندگی ما سبک اسلامی داشته باشد و به عنوان الگو در دنیا مطرح شود آیا می‌دانید چه استقبالی از آن می‌شود، اکنون این جریان بیداری اسلامی نشأت گرفته از همین موضوع است.

وی با بیان اینکه اگر مردم ولایتمداری نمی‌کردند هیچ‌گاه انقلاب پیروز نمی‌شد، گفت: فتنه هم اکنون در راه است و دارند مدل آن را تغییر می‌دهند.

حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به اینکه برخی خواص با خود فروختگی در آینده مشکل ایجاد می‌کنند، افزود: باید آرمان‌های امام راحل را دنبال کنیم و تا جان پای این انقلاب بایستیم.

کد N716382

وبگردی