آفتاب
در پاسخ به مهر مطرح شد:

توصیه حدادعادل به وزارت ارشاد/ شخصا به ممیزی معتقدم

توصیه حدادعادل به وزارت ارشاد/ شخصا به ممیزی معتقدم

رئیس فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه تذکر مراجع به وزارت ارشاد از سر دلسوزی است، گفت: توصیه‌ام به وزارت ارشاد این است که به نظر مراجع توجه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حدادعادل در حاشیه مراسم سی‌ودومین دوره جایزه کتاب سال که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اخیرا مراجع تقلید نسبت به عملکرد وزارت ارشاد انتقادات جدی را مطرح کردند، ارزیابی شما از این انتقادات چیست؟ گفت: بنده بدون اینکه وارد مصادیق شوم باید بگویم باورم بر این است که تذکر مراجع از سر دلسوزی است و توصیه‌ام به وزارت ارشاد این است که به نظر مراجع توجه کند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه امروز رئیس جمهور انتقادهایی از ممیزی کتاب داشتند، به نظر شما آیا قانون فعلی ممیزی کتاب ایراد دارد؟ توضیح داد: چهار اصلی که رئیس جمهور شمردند، وقتی باز شود، همان ۱۰۰ اصل خواهد شد. یعنی وقتی مصادیق آن اصول معین شود، تعدادش بیشتر خواهد شد. مثلا وقتی اصل امنیت ملی و اخلاق مورد توجه قرار گیرد، مصادیق آن نیز بیشتر میشود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: فکر نمیکنم در این موضوع مغایرتی وجود داشته باشد البته اصول آن را می توان کم کرد، اما ذیل آن اصول همچنان پابرجا خواهد بود.

وی با بیان اینکه کار ممیزی را نمی توان به صورت مکانیکی انجام داد، افزود: ممیزی یک امر اجتهادی است و این سخن رئیس جمهور که گفتند اهل فکر و فرهنگ به ضوابط کمک کنند، درست است. منتها در آخر همه موارد باید به دست مسئولان اجرا شود.

حدادعادل همچنین در خصوص واکنش رئیس جمهور نسبت به انتقادات مطرح شده نسبت به پیاده‌روی وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو بیان کرد: بنده در این خصوص صحبت نمیکنم، اما بدانید که استقلال مهم است.

کد N716370

وبگردی