آفتاب

برگزاری بیش از 2000 گفتمان دینی با هدف توسعه تربیت دینی دانش‌آموزان کردستانی

برگزاری بیش از 2000 گفتمان دینی با هدف توسعه تربیت دینی دانش‌آموزان کردستانی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از برگزاری بیش از 2000 گفتمان دینی با هدف توسعه و تعمیق تربیت دینی دانش‌آموزان خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از برگزاری بیش از 2000 گفتمان دینی با هدف توسعه و تعمیق تربیت دینی دانش‌آموزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان،«حجت‌الله نریمانی» در نشست کمیته‌ی همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان، با اشاره به اقدامات دبیرخانه این کمیته، برگزاری بیش از 2000 گفتمان دینی با هدف توسعه و تعمیق تربیت دینی دانش‌آموزان، برگزاری بیش از 170 گفتمان بصیرت عاشورایی با همکاری حوزه‌های علمیه در هشتم محرم امسال با حضور روحانیون در سطح مدارس بمنظور آشنایی دانش‌آموزان با فلسفه و قیام حسینی را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در سطح مدارس عنوان کرد.

وی هم‌چنین برگزاری اردوی زیارتی برای زیارت اولی‌ها با همکاری دفتر نماینده‌ی ولی فقیه در استان با شرکت بیش از 80 نفر از دانش‌آموزان دختر، برگزاری 200 گفتمان دینی با موضوع نماز با همکاری ستاد اقامه نماز در سطح مدارس، اجرای طرح مفتاح، مسابقه پله‌های آسمانی ویژه‌ی احکام نماز، اجرای حدود 100 نشست ویژه اولیای دانش‌آموزان با همکاری ستاد اقامه نماز، پیش‌بینی 16 جشن تکلیف و برگزاری آن تا اردیبهشت‌ماه 94 و اعزام گروه‌های تبلیغی با همکاری حوزه‌های علمیه خواهران و برادران به مدارس را از دیگر اقدامات این کمیته برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل از پایان مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن و اجرای مرحله شهرستانی این مسابقات خبر داد و با بیان اینکه مرحله استانی این مسابقات نیز نیمه‌ی دوم فروردین ماه 94 با حضور افراد منتخب برگزار می‌شود اعزام 17 نفر از امامان جماعت مدارس به قم، اعزام فعالان نماز به اردوی زیارتی مشهد مقدس، برگزاری چهار نشست بصیرتی و اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم را از دیگر اقدامات تربیتی و فرهنگی استان برشمرد.

نریمانی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای 12 دوره‌ی عمومی با همکاری ستاد اقامه‌ی نماز، سازمان تبلیغات اسلامی و مدیریت فعالیت‌های پرورشی خبر داد و برگزاری دوره‌های آموزشی برای معاونان پرورشی ادارات آموزش و پرورش با موضوع نحله‌های انحرافی، کارگاه‌های آسیب‌شناسی شخصیت برای نوجوانان، آشنایی با احکام اسلامی برای خانواده‌ها، بررسی مسائل و مشکلات تربیتی دانش‌آموزان و اثرات مخرب ماهواره را از دیگر دوره‌های برگزار شده دانست.

براساس این گزارش، در این نشست مقرر شد دوره‌ی آموزشی ویژه‌ی ائمه جماعت روحانی مدارس استان دهه‌ی سوم اسفندماه امسال، با همکاری مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شود.

انتهای پیام

کد N716332

وبگردی