آفتاب

یک گام دیگر فلسطینی‌ها برای عضویت در دادگاه کیفری بین‌المللی

یک گام دیگر فلسطینی‌ها برای عضویت در دادگاه کیفری بین‌المللی

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دستور تشکیل یک کمیته عالی ملی را برای پیگیری اقدامات پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، این کمیته که به ریاست صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در مذاکرات صلح خاورمیانه و عضویت تعدادی از شخصیت‌های حزبی و مستقل از جمله غازی حمد، یکی از رهبران جنبش حماس تشکیل می‌شود، اسناد و پرونده‌هایی را بررسی می‌کند که فلسطین از طریق کمیته فنی با ریاست وزارت خارجه فلسطین آن را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع خواهد داد.

براساس دستور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین کمیته عالی ملی مشورت‌ها و گفت‌وگوهای خود را با دادگاه کیفری بین‌المللی و دیگر نهادهای بین‌المللی و داخلی، مشاوران حقوقی، وکلا و شرکت‌های دیگر برای دفاع از مردم فلسطین برای مقابله با هرگونه کیفرخواست یا جنایت‌هایی که در حق آنها انجام شود، ادامه می‌دهد.

دفتر اطلاع رسانی سازمان ملل ژانویه اعلام کرده بود که بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرده است که فلسطینی‌ها اول آوریل به طور رسمی عضو دادگاه کیفری بین‌الملل می‌شوند.

فلسطینی‌ها ماه گذشته اسناد و مدارک پیوستن به توافقنامه رم و دیگر توافقنامه‌های بین‌المللی را امضا کردند.

این اقدامی است که اسرائیل و آمریکا با آن مخالفند چرا که با عضویت فلسطین در دادگاه کیفری بین‌المللی فلسطینی‌ها می‌توانند اسرائیل را به دلیل جنایت‌هایش در حق مردم فلسطین محاکمه کنند.

انتهای پیام

کد N716309

وبگردی