آفتاب

خنثی شدن "طرح بزرگ تروریستی" در تونس و بازداشت 32 تندرو

خنثی شدن "طرح بزرگ تروریستی" در تونس و بازداشت 32 تندرو

مسوولان امنیتی تونس اعلام کردند که نیروهای امنیتی با دست‌گیری 32 "تروریست" توانسته‌اند توطئه آنها برای انجام یک سری حملات گسترده علیه نهادهای دولتی و تاسیسات حیاتی این کشور را خنثی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، محمدعلی العروی، سخنگوی وزارت کشور تونس اعلام کرد: هدف این تروریست‌ها که برخی از آنها به تازگی و پس از مشارکت در جنگ سوریه به تونس بازگشته بودند، انجام حملاتی گسترده علیه نهادهای حکومتی از جمله وزارت کشور، مراکز امنیتی، ساختمان‌های دولتی و غیر دولتی در پایتخت بوده است. 32 تروریست مذکور که طی سه روز گذشته بازداشت شده‌اند عضو تشکلی به نام "گردان عقبه بن نافع" هستند.

وی گفت: نیروهای ویژه تونس در حال حاضر گروهی از تروریست‌ها را رهبری آنها را مراد الغرسلی، از تندروهای سرشناس تونس برعهده دارد، در منطقه "قفصه" واقع در جنوب کشور تحت تعقیب قرار داده‌اند.

وزارت کشور تونس پیشتر از ساکنان قفصه و استان‌های مجاور خواسته بود تا در صورت مشاهده مراد الغرسلی، یا داشتن اطلاعاتی از وی به دستگاه‌های امنیتی اطلاع دهند.

یک منبع امنیتی تونسی نیز اعلام کرد، الغرسلی که متولد 1987 در استان القصرین است در گروه تروریستی عقبه بن نافع فعالیت می‌کند و در چندین عملیات که نیروهای امنیتی و ارتش را در 2013 هدف قرار داده بود، دست داشته است.

انتهای پیام

کد N716292

وبگردی