آفتاب
معاون سازمان اوقاف:

مجلس جهت توسعه فضای درمانی از طریق فروش اوراق وقفی همکاری کند

مجلس جهت توسعه فضای درمانی از طریق فروش اوراق وقفی همکاری کند

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خواستار تلاش‌ نمایندگان مجلس جهت تصویب احداث و گسترش بیمارستان‌ها از محل فروش اوراق وقفی شد.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خواستار تلاش‌ نمایندگان مجلس جهت تصویب احداث و گسترش بیمارستان‌ها از محل فروش اوراق وقفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی در مراسم کلنگ‌زنی طرح گسترش بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک که همزمان با ایام‌الله دهه فجر صورت گرفت، گفت: این طرح در بیمارستان 300 تختخوابی حضرت عبدالعظیم(ع) در تهران و در استان فارس در بیمارستان 500 تختخوابی سرطان عروقی کشور اجرا شده است.

وی افزود: امسال دومین سالی است که با همکاری نمایندگان مجلس در بودجه عام، بودجه اوراق وقف مصوب و اجرایی شد ولی متأسفانه در بودجه سال 94 بودجه اوراق وقف مصوب نشده است.

حاتمی، طرح اوراق مشارکت اوقاف را یک مشارکت مردمی دانست که بار مالی به عهده دولت ندارد و از اینرو از نمایندگان مجلس خواستار تصویب این پیشنهاد شد.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که خیرین و واقفین با کمک یکدیگر از طریق وقف دسته جمعی در کشور در راستای ارتقاء سلامت جامعه خدمت کنند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله دری نجف‌آبادی نیز در این مراسم اظهار کرد: این بیمارستان با 64 تخت فعال است اما تا تأمین همه نیازها فاصله بسیاری وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه استرس برای بیماران صعب‌العلاج 50 درصد مشکل را تشکیل می‌دهد، گفت: این بیماران باید از محیط‌های استرس‌زا به دور بوده و براساس منویات مقام معظم رهبری، این بیماران علاوه بر درد بیماری نگرانی‌های دیگری از قبیل هزینه دارو و درمان و بستری را به دوش نکشند.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد آرامش از طریق تأمین نیازها برای بیماران صعب‌العلاج، افزود: استرس‌های جانبی از قبیل تخت و نوبت و درمان و دارو واقعاً فاجعه است.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه این بیمارستان سومین بیمارستان در کشور است که با این شیوه و از طریق اوقاف گسترش می‌یابد، اظهار کرد: یکی از الزامات تحقق کیفی طرح سلامت کمک ویژه به آن و تامین تجهیزات مورد نیاز آن است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اجرای فعالیت‌ها در حوزه سلامت را جزو واجب‌ترین اقدامات در استان عنوان کرد که با همکاری همه خیرین علاوه بر کاهش آمال بیماران صعب‌العلاج به عنوان باقیات صالحات ثبت خواهند شد.

وی با تأکید بر لزوم مقدم شمردن پیشگیری به جای درمان اظهار کرد: یکی از وظایف اعتقادی و دینی ما این است که نسبت به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج تلاش و سرمایه گذاری مستمر شود.

دری نجف آبادی افزود: پیشگیری هزینه‌ها را کاهش داده و از تحمیل آن بر دوش مردم و دولت جلوگیری می‌کند.

دری نجف آبادی بر تأمین اعتبار مورد نیاز بیمارستان به عنوان یک اولویت تأکید کرد.

انتهای پیام

کد N716289

وبگردی