آفتاب

روحانی:نمی شود صد اصل برای ممیزی درست کنیم/ هر کسی را به یک بهانه کنار نگذاریم

روحانی:نمی شود صد اصل برای ممیزی درست کنیم/ هر کسی را به یک بهانه کنار نگذاریم

رئیس جمهور در بیست و دومین دوره جایزه جهانی کتاب سال گفت: ریشه رادیو، تلویزیون، سینما و همه ابزار ارتباطی از کتاب است‬.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني با بیان اینکه معتقدم و بر این اعتقاد خود پای می‌فشرم که اهل کتاب بهتر از یک مدیر دولتی می‌توانند بر انتشار کتاب نظارت کنند، گفت: قطعا متخصصین هر زمینه‌ای بهتر از هر کس دیگر می‌توانند بر آنچه در حوزه تخصص‌شان می‌گذرد، نظارت کنند.
رئيس جمهور امروز، در مراسم سی و دومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از ۱۵۰ سال پیش رسانه‌های جدید به رقابت با کتاب آمدند، گفت: به نظر برخی با ورود رسانه‌های جدید به عرصه انتقال اطلاعات، دوره کتاب در حال به سر رسیدن بود، اما واقعیت این است که کتاب به هیچ عنوان ارزش و جایگاه خود را از دست نداده است.
رییس جمهوری افزود: رسانه‌های دیگر برای انتقال سریع اطلاعات موثرند، اما اصل اندیشه، فکر و دانش هنوز هم در اوراق کتاب نهفته است و ریشه رسانه‌های جدید همه در کتاب است.
روحانی با اشاره به اینکه ریشه انقلابی که این روزها در سالروز آن هستیم، در کتاب بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در اندیشه راهوران آن و در صدر آنها امام بزرگوار ما امام خمینی (ره)، ریشه دارد و از آنجا که منشا اندیشه انقلاب اسلامی در کتاب بود در این انقلاب کتاب سوزی نداشتیم و انقلاب ما با افراط و تفریط همراه نبود، بلکه انقلاب عقلانیت، فقه و تحقیق و تلاش برای باز کردن گره از زندگی مادی و معنوی مردم بود.
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این شما اندیشمندان هستید که باید بیندیشید که چگونه باید نقد کنیم، تصریح کرد: ای کاش در کنار جایزه کتاب سال جایزه‌ای هم برای بهترین نقادان کتاب در سال گذشته قرار می‌دادیم.
روحانی نقد را تعریف مسیر حرکت و تصحیح آن توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: باید نقد کردن را یاد بگیریم. نقد کردن این نیست که بگوییم چرا دو نفر با هم راه می‌روند و چگونه قدم برمی‌دارند، بلکه این است که ببینیم به کجا قدم برمی‌دارند. مهم این نیست که یک نفره قدم می‌زند یا دو نفره، مهم این است که ببینیم مسیر قدم زدن آنها به کدام سمت است و نتیجه قدم زدن آنها چیست و به کدام مقصد می‌رسند؟
رییس جمهوری تاکید کرد: در نقد کردن مهم این نیست که رنگ کفش و لباس کسی را نقد کنیم و این شما بزرگان و فرهیختگان اهل کتاب هستید که باید کتاب و مقاله بنویسید و نقد را تجلیل کنید و راه نقد را به ما بیاموزید.
روحانی افزود: راه را باز کنیم و سوء ظن ها را کنار بگذاریم و هر کسی را به یک بهانه کنار نگذاریم.اندیشمندان ، صاحبنظران ، حوزویان و دانشگاهیان ، جواهرات و معادن ما هستند و نمی شود به کوچکترین بهانه یک معدن را بست.
رییس جمهوری اظهارداشت: نمی گوییم ممیزی بر کتاب باشد و یا نباشد، بلکه می گوییم نمی شود صد اصل برای ممیزی درست کنیم . اخلاق ، مقدسات و امنیت ملی و مصالح ملی کافی است.
روحانی در بخش دیگری از سخنانش که با اشاره به اینکه جامعه را باید به نوشتن کتابهای لازم که گره ای را باز کند، تشویق کنیم، گفت: واقعیت ها، شعارها و مسیر انقلاب را برای نسل جوان ما تبیین کنید وگرنه برخی ها با مطالب خود انقلاب را به ضدانقلاب بر می گردانند.

 

2929

کد N716263

وبگردی